Nutribrown Rice -Cara mengekalkan kesihatan yang baik sepanjat hayat

5/15/2017 09:43:00 PG Fara Lumière 0 Comments

Apa itu beras perang?

Beras perang sangat bagus untuk mereka yang ingin mengekalkan berat badan yang ideal (slimming) dan juga mengekalkan sistem penghadaman yang sihat malah, ditambah pula memberikan impak kepada tahap kulit yang baik serta cantik.

Beras perang mampu memberikan anda tenaga sekaligus menjadikan perut berasa kenyang ketika menjamahkan. Tidak mustahillah ianya mampu mengekalkan berat badan seseorang disamping menjaga tahap kesihatan yang baik pada individu yang mengamalkannya. 


Tambahan pula, Beras perang adalah lebih mahal dari beras putih kerana beras perang lebih berkhasiat dan baik untuk kesihatan berbanding beras putih. 

Kini, beras perang telah dicipta sebagai minuman segera yang dikenali sebagai Nutribrown Rice untuk memudahkan anda mendapat kesihatan yang baik hanya perlu bancuh dan minum 

Rantaian makanan organik dan semula jadi yang diperkaya oleh Nutribrown Rice menjadikannya sebuah minuman yang selamat diminum oleh semua peringkat umur malah, Kehadiran produk Nutribrown Rice di kebanyakan hospital terkemuka di Malaysia dan Singapura semakin mendapat permintaan yang tunggi. NutriBrownRice ™ juga dijual di China, Singapura, Hong Kong, Korea dan Eropah.

Antara perisa yang ada pada Nutribrown Rice adalah :

Nutribrown Rice Original

Nutribrown Rice Oat

Nutribrown Rice Honey

Nutribrown Rice Original

Nutribrown Rice Chocolate

5 Khasiat UTAMA Nutribrown Rice

1. Mencegah sakit jantung

Pengambilan beras perang yang tinggi dalam diet dapat membantu dalam mencegah penyakit kardiovaskular. Ini kerana ia mengandungi kandungan serat yang mencukupi. Terdapat kajian yang mendapati lapisan tisu yang berada di sekeliling beras perang dapat mengurangkan tindakan protein Angiotensin II yang diketahui meningkatkan tekanan darah.

2. Mengurangkan kolesterol

Salah satu kelebihan yang terdapat pada beras perang yang dapat dilihat jelas adalah mengurangkan tahap kolesterol jahat atau kolesterol LDL di dalam darah. Ini kerana ia bertindak sebagai serat mudah larut sangat baik untuk menyerap lemak ini.

3. Mengekalkan berat badan seimbang

Apabila anda mengambil diet yang tinggi serat, sekali gus membuatkan anda kenyang dalam masa lebih lama dan seterusnya mengurangkan pengambilan makanan. Hal ini termasuklah mengekang anda daripada teringin mengambil makanan yang manis

4. Membantu penghadaman


Melalui kandungan serat mudah larut yang terdapat dalam beras perang, ia akan menyerap air di dalam usus seterusnya menyebabkan pembuangan najis lebih lembut dan mengelakkan berlakunya sembelit.

5. Mengawal kadar gula dalam darah

Pengambilan beras perang akan menyebabkan penghadaman karbohidrat lebih perlahan berbanding pengambilan nasi putih biasa. Ini bermakna pengeluaran gula dalam darah akan lebih terkawal ditambah dengan faktor kandungan mic index (GI) yang lebih rendah dalam beras perang. Ia mampu membantu menstabilkan paras gula serta mengurangkan risiko perkembangan diabetes jenis 2.

Sesuai diminum oleh semua golongan termasuk :

Ibu mengandung
Ibu yang Menyusukan bayi 
Pesakit walaupun Diabetic 
Pesakit kanser
 
Produk ini adalah Halal Certified dan memperolehi standard keselamatan makanan yang tertinggi iaitu ISO22000 oleh United Kingdom Accreditation Services.
    Produk ini boleh didapati di Cold Storage, Aeon Supermarkets, Sam Gloceria dan Popular Bookstores. Ia juga boleh didapati di farmasi terpilih.

NutriBrownRice ™ adalah minuman yang sihat untuk sarapan pagi anda, minum petang atau makan malam.
Minuman tambahan pada bulan Ramadhan :

Bulan ramadhan semakin hampir, jika anda jenis individu yang mudah lapar sesuai mengamalkan Nutribrown Rice kerana ianya mampu memberikan tenaga agar anda dapat melakukan kerja harian seperti sedia kala tanpa rasa lemah atau tidak bermaya. Nutribrown Rice memberikan tenaga yang berpanjangan sepanjang bulan Ramadhan kerana ianya membuatkan perut kenyang pada tahap yang lama.

You Might Also Like

0 KOmen: