GKB Cordyceps Cicadae Mengurangkan Masalah MATA LETIH Saya

7/02/2024 02:54:00 PTG Fara Lumière 0 Comments



Betul ke masalah mata lesu dan keletihan paling kerap dialami para ibu dan wanita berkerjaya? Hmm, bagi Fara bukan perempuan je ada masalah mata letih lelaki pun boleh kena. Mata letih adalah simptom, ia bukan penyakit mata. Ia akan berlaku selepas korang bekerja untuk masa yang lama seperti memandu kereta, menggunakan komputer, membaca. Selain untuk bekerja, kita juga ‘terpaksa rela’ memantau pembelajaran anak secara maya di rumah.





Itu belum lagi kalau tidak dapat tidur yang cukup, nonton drama Korea, melayari media sosial atau membeli-belah secara online! Semua ni boleh menjadi penyumbang masalah di bahagian mata. Tidak dinafikan, sejak melahirkan bayi ke-3, Fara sendiri sedang menghadapi masalah mata letih yang berpunca daripada masalah tersebut.

Kalau nak tahu, tanda-tanda di bawah ini sering terjadi pada Fara.

➤ Mata kering
➤ Mata berair
➤ Penglihatan kabur
➤ Kepekaan pada cahaya
➤ Kesakitan pada mata
➤ Mata merah
➤ Perubahan besar dalam penglihatan

Bagaimanakah cara untuk mencegah Mata Letih?

Setiap hari mata Fara kelihatan letih, lesu, dan kering sehingga membuatkan rasa tidak selesa nak melakukan aktiviti harian. Bukannya tak cuba untuk dapatkan tidur mencukupi, tetapi bila ada anak yang masih menyusu pada setiap malam memang susah nak dapatkan tidur yang berkualiti jadi, Fara ambil supplement ini.




Supplemen yang sedang Fara amalkan sekarang adalah GKB Cordyceps Cicadae. Fara kenal produk keluaran GK Bio ni dari aplikasi TikTok dan ramai share feedback positif mengenainya.

Latar Belakang GK Bio

Sebelum Fara perkenalkan produk mereka, mari kenal dahulu siapa GK Bio ini. GK Bio (GK Bio International Sdn. Bhd.) telah ditubuhkan pada tahun 2018, adalah sebuah syarikat yang ditubuhkan hasil usaha sama antara All Cosmos Bio-Tech Holding Corporation dan Grape King Bio Ltd.





Objektif utamanya adalah bertujuan untuk mempromosikan kepentingan kesihatan dengan menyediakan produk kesihatan yang berkualiti tinggi di Malaysia pada harga yang berpatutan untuk membantu mengawal fungsi tubuh badan dan mengekalkan gaya hidup sihat.

GK Bio memastikan produk kesihatannya diperakui dengan sijil GMP、MeSTI、ISO 9001、ISO 22000、HACCP dan HALAL, untuk memastikan jaminan keselamatan, kualiti dan standard piawai pembuatan produk pada tahap tertinggi.

Mengenai GKB Cordyceps Cicadae

Dah tahu latar belakang GK Bio kan? sekarang Fara nak share kat korang feedback dari Fara sendiri setelah mengamalkan produk ni selama sebulan. GKB Cordyceps Cicadae ni merupakan suplemen kesihatan mata. Ianya sesuai untuk melegakan mata yang letih, kering, dan mengurangkan tekanan pada mata. Produk ini juga dikatakan boleh mencegah katarak mata dan glaukoma dengan pengambilan GKB Cordyceps Cicadae secara berkala dengan gaya hidup sihat.





Pada mulanya, Fara agak takut nak amalkan apa-apa suplemen mata tapi bila ada rakan yang mengalami masalah seperti Fara mengamalkan produk ni, timbul rasa ingin cuba. Letih sebenarnya nak melawan rasa mata pedih, kering dan letih setiap hari. Bila terlalu lama menghadap gadjet mata mula berasa tak selesa.





Setelah mencuba GKB Cordyceps Cicadae sangat membantu memberi keselesaan pada mata sebab ia bertindak dengan cepat dan tidak mempunyai kesan sampingan. Produk ni memang serasi untuk mencegah dan merawat jangkitan mata sekaligus boleh mengekalkan kelembapan pada mata. Hasilnya, mata jadi lebih sihat, segar dan tiada lagi rasa pedih.

Kenapa GKB Cordyceps Cicadae Menjadi Pilihan? :

➤ Terbukti secara klinikal dapat melegakan sindrom mata kering.
➤ Terbukti secara klinikal dapat mengurangkan Tekanan Intraokular sepantas 90 minit
➤ Mencegah dan memperlahankan pembentukan katarak dengan berkesan melalui mekanisme dwi
➤ Mengekalkan kesihatan dan ketebalan kornea (Melindungi pintu masuk cahaya dalam mata)
➤Memberikan perlindungan mata yang lengkap, terutamanya bahagian depan mata; formulasi semula jadi untuk memastikan mata sentiasa lembap





GKB Cordyceps Cicadae Adalah Supplemen Tradisional dan Ada Kelulusan KKM dan JAKIM Halal

Haaa! ni antara fakta menarik mengenai GKB Cordyceps Cicadae iaitu ianya merupakan supplemen tradisional. Kenapa tradisional? sebab, ramuan utamanya menggunakan Ekstrak Serbuk Mycelium Cordyceps Cicadae, diekstrak daripada kulat Cordyceps Cicadae.

Cordyceps Cicadae yang digunakan dalam produk ini dihasilkan dengan teknologi penapaian cecair yang dipatenkan, untuk memastikan sebatian bioaktif sangat terpelihara dan tiada sisa terhasil.

Cordyceps Cicadae





Antara faktor lain yang membuatkan Fara ingin mencuba produk ni adalah ianya ada kelulusan dari KKM dan JAKIM Halal. Bila ada kelulusan dari KKM, Fara jadi bertambah yakin nak amalkan dan percaya ianya selamat dimakan tanpa ada efek sampingan.

Berikut adalah rujukan no KKM produk ni : MAL20096067TC


Cara Pengambilan GKB Cordyceps Cicadae :

Dekat kotak ada nyatakan perlu ambil 2 kapsul sekali sehari selepas makan. Berbentuk kapsul, GKB Cordyceps Cycadae adalah produk yang dirumus khas untuk membantu mengurangkan masalah mata letih dan juga sesuai untuk korang yang lebih suka amalkan dengan menelan kapsul dari minuman.





GKB Cordyceps Cicadae sesuai untuk :

➤ Orang dewasa yang bekerja
➤ Warga emas
➤ Orang yang menggunakan peranti elektronik lebih daripada 2 jam sehari
➤ Pesakit Diabetes
➤ Penyakit glaukoma

Makanan tambahan atau pengambilan suplemen mungkin membantu sekiranya diperlukan. Kalau tanya Fara supplement terbaik untuk mata letih, GKB Cordyceps Cicadae adalah jawapannya!




Lawati KPJ Hospital, IJN Hospital dan farmasi-farmasi untuk produk GKB:

Whole Malaysia: Alpro Pharmacy, Watsons
Central: M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy
Melaka: Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak
Penang: MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy
Perak: HTM Pharmacy
East Coast: Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan
Southern: The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy
Sabah: LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy
Sarawak: Nutrisense Pharmacy, Sing Lee Pharmacy, Kingdom Pharmacy

Kalau korang nak tahu lebih lanjut mengenai produk GKB:

Website: https://www.mygkb.com/
Facebook : www.facebook.com/mygkb
Instagram : www.instagram.com/mygkb
TikTok : www.tiktok.com/@gkbmalaysia
小红书 ID : 1318211221 (GKB 集康宝)
YouTube : www.youtube.com/@mygkb01


#gkb #gkbinternational #alpro #watsons #GKBCordycepsCicadae #GKBFungi #eyecare #eyehealth


You Might Also Like

0 KOmen: