Senarai Produk Hilangkan Parut Paling Berkesan

6/30/2015 08:06:00 PTG Fara Lumière 1 Comments

Assalamualaikum...

Kebanyakan kecederaan harian, seperti luka, lecet, lelas atau luka terbakar tidak berbahaya. Tetapi ia boleh menyebabkan parut yang ketara apabila lapisan dalam kulit tercedera. Dalam keadaan demikian, tubuh bertindak terhadap kecederaan tersebut dengan mengikuti langkah-langkah yang selaras menjadi parut.

Image result for skin scar

Proses menjadi parut boleh dipengaruhi dalam setiap fasa pembentukan parut. Tetapi lebih awal parut itu dirawat, kurang ketara jadinya. Untuk hasil yang terbaik, dibawah ini fara senaraikan antara produk yang berkesan untuk menghilangkan parut tersebut.

1) Azanis Scar Serum :



Azanis Scar Serum dikenali sebagai serum hilangkan parut paling berkesan yang tengah meletop sekarang ini. Secara amnya Azanis Scar Serum membantu untuk melembapkan kulit dan bertindak sebagai vitamin antioksidan yang mana ia akan memelihara sel-sel yang sentiasa terdedah dengan radikal bebas agar tidak rosak dan menyebabkan penuaan awal.

Satu lagi kelebihan Azanis Scar Serum adalah merawat parut tidak kira parut jerawat, parut akibat kemalangan atau parut disebabkan kulit sensitif. Azanis Scar Serum juga dapat membantu selesaikan masalah Regangan kulit, Warna kulit tidak sekata, Penuaan kulit dan juga masalah kulit kering. 

Azanis Scar Serum merupakan produk rawatan parut No 1 Terlaris di Malaysia. Sebuah produk yang boleh menyelesaikan masalah parut anda serta merawat bekas-bekas luka, parut chicken pox, stretch marks, luka bersalin, kudis dan luka kemalangan.


Pesakit ekszema juga boleh menggunakannya tanpa risau. PARUT LUKA BOLEH HILANG. PARUT DEGIL MUDAH DIBUANG. Keloid, icepicks pun boleh dirawat. Rasai keajaiban Azanis Scar Serum dalam masa 3 Minggu Sahaja! Tidak perlu risau kerana produk ini selamat digunakan tanpa bahan kimia merbahaya.

Cara Penggunaan :

Harus disapu pada parut dengan pergerakan membulat, dua kali setiap hari. Pada parut baru, Azanis scar serum harus disapu setelah luka telah sembuh dan tidak boleh digunakan pada kulit yang luka


2. MEDERMA:
 



Mederma terbukti secara klinikal dapat mengurangkan parut yang ketara.
Ia merupakan salah satu rawatan parut yang terkemuka di dunia selama lebih 10 tahun.
Dengan keberkesanan yang terbukti secara klinikal*, gel ini merawat parut lama dan baru.
Formula gel proaktif menggalakkan proses penyembuhan kulit dan menjadikan parut kurang ketara.

Cara Penggunaan :

Untuk hasil yang terbaik, gunakan Mederma sebaik saja luka tersebut tertutup atau jahitannya ditanggalkan - untuk sekurang-kurangnya 8 minggu pada parut baru dan 3-6 bulan pada parut lama.

3. CICA CARE:


Cica-Care adalah gel pelekat bermutu tinggi yang tidak mendatangkan sebarang kesan alahan memudaratkan pada kulit kerana ia mengandungi sejenis silikon yang dimajukan untuk mengurangkan parut.Membantu meratakan jenis parut yang timbul, melembutkan dan memudarkan parut .CICA CARE adalah dalam bentuk gel pelekat yang diperbuat daripada silikon.
Penggunaan Cica-care dapat menyekat kulit daripada mengering di kawasan berparut, justeru, lembapan terus kekal dalam kulit sekitar kawasan berkenaan.

Cara Penggunaan :

Hendaklah dipakai sekurang-kurangnya 12-24 jam sehari.

4. HIRUSCAR GEL:

Image result for HIRUSCAR gel:

Gel Hiruscar diformulasikan oleh Medinova menggunakan formula Swiss dengan mengisar enam bahan berbeza untuk menghasilkan gel yang bebas minyak, wangian serta kesan serapan serta merta bagi memudahkan pengguna memakainya tanpa mening–galkan sebarang kesan.

Bahan seperti mucopolysaccharide polysulphate (MPS) mampu untuk melembutkan kulit dan mempercepatkan proses pertumbuhan semula kulit manakala, allantoin membuang lapisan kulit mati bagi memberi ruang untuk pertumbuhan kulit baru.

Cara Penggunaan : 

Sapu tiga kali sehari menggunakan gel berkenaan selama empat minggu berturut-turut setiap hari akan menampakkan kesan yang cukup memberangsangkan. 

5. DERMATIC :


Dermatix adalah sejenis silikon Gel, digunakan untuk membantu menghalang parut luka-luka yang baru sembuh dan juga mengurangkan parut tidak matang menonjol. Ia diuji secara klinikal dan terbukti untuk melembutkan, meratakan dan melicinkan parut, dan melegakan gatal-gatal, sakit dan ketidakselesaan yang berkaitan dengan mereka.

Dermatix mudah digunakan dengan kebanyakan bahagian-bahagian badan, termasuk muka, sendi dan lain-lain bahagian kulit. Ia dibekalkan dalam tiub 15g dan boleh didapati dengan atau tanpa preskripsi. Satu tiub 60 g juga boleh didapati untuk parut yang lebih besar.

Cara Penggunaan :

Sekurang-kurangnya sekali sehari, basuh bersih kawasan berparut dan sapukan dermatic dengan rata hingga kering.


Pilihan fara semestinya Azanis Scar Serum kerana ianya merupakan serum pelbagai guna bukan sahaja merawat masalah kulit muka malah boleh menghilangkan parut atau bekas luka dibadan yang bertahun lamanya. Hanya guna 1 botol azanis kulit boleh menjadi cantik dan bebas dari bekas parut.

Semua golongan sesuai menggunakan azanis scar serum ini tidak kira lelaki atau perempuan, muda atau tua. Jangan lepaskan peluang untuk mencuba produk terlajak laris azanis scar serum ini sekarang!

Dijamin memudarkan apa jua jenis parut di kulit anda seawal 3 minggu sahaja!

- Tidak menipiskan kulit
- Tiada pengelupasan kulit
- Dijamin selamat dan halal
- Tiada bahan kimia merbahaya
- Hanya sains yang luar biasa!

Azanis scar serum kini berwajah baru dan formulasi baru untuk kesan yang lebih POWER!

You Might Also Like

1 ulasan:

  1. Bila usia bertambah,kolagen berkurangan,jadi sangat sukar untuk menghilangkan bekas bekas parut di muka atau badan...delema di usia tua...

    BalasPadam