Komaci Network - Tutorial dan cara mudah jana duit

8/20/2017 06:27:00 PTG Fara Lumière 0 Comments

Apa itu KOMACI?

KOMACI adalah platform antara media dengan pengiklan dalam platform yang lebih mudah untuk jana duit seperti platform yang lain seperti 8share, nuffnang, adsense dan sebagainya.


3 sebab kenapa anda perlu daftar komaci :

1) Mudah

Pilih iklan yang sedang berjalan di "sponsorship" komaci dan share iklan tersebut di facebook, instagram, youtube atau komaci.

2) Post

Selepas share iklan di komaci, pastikan iklan tersebut mendapat perhatian rakan-rakan anda dan mengajak mereka untuk klik iklan tersebut. Pastikan ayat yang digunakan menarik. 

3) Bayar

Anda anda dibayar segera setelah selesai tugas/kempen yang dipersetujui -dijamin


Cara daftar/sign up Komaci 

Perhatian : Anda akan diterima masuk sebagai ahli komaci sekiranya anda mempunyai lebih 1000 followers antara salah satu laman sesawang anda antara facebook, instagram atau youtube!


Selepas daftar ada lagi beberapa step yang perlu anda fahamkan jangan sampai apa yang anda share tidak berbaloi. Kenapa?  Salah satu sebabnya anda tidak menghantar link iklan yang anda share ke sponsorship. Anda tidak akan dibayar sekiranya anda tidak submit link yang anda share. Berhati-hati ya. 

Jom lihat 5 step dibawah untuk tutorial komaci yang perlu anda  tahu dan alert !



 cari iklan di Komaci :

Step 1

Pada bahagian menu, ada ada sub menu yang lain seperti home, sponsorship, my sponsorship, my proposal, setting dan FAQ. Klik pada bahagian "Sponsorship" untuk memilih iklan yang sedang berlangsung/aktif untuk share.


Contoh :

Step 2

Nampak perbezaan antara iklan diatas? Kempen "PANAZ" telah closed manakala kempen "KOMACI" masih aktif dan boleh dishare. Jadi, share iklan yang masih aktif sahaja. Klik pada "Share a campaign" atau "view details"
    
    

Step 3 : 

Pastikan anda post iklan tersebut mengikut tempoh atau period yang telah ditetapkan dan jangan padam iklan sehingga habis tarikh yang diminta.

Disitu, download gambar yang sedia ada dan copy ayat yang diberi kemudian paste di instagram. Akhir sekali, klik apply pada bahagian bawah sekali.

   

Step 4 :

"My sponsorship" akan menunjukkan segala kempen yang kita join/share.  Contoh gambar diatas 1 campaign yang fara join buat masa sekarang. 

Sila submit post iklan yang anda share kedalam kempen tersebut untuk pihak mereka "review" hasil kerja anda. Caranya, pergi ke instagram dan cari post iklan yang anda share, copy url dan paste kedalam my sponsorship kemudian klik "save"


Step 5 :

Selepas anda submit post iklan, anda akan menerima email dari pihak komaci untuk menyatakan kempen yang anda share telah berjaya. Jangan lupa untuk melihat status post pengiklanan yang anda share dari hari ke hari untuk memastikan anda menerima bayaran mengikut setiap nilai post. 

Jangan lupa sign up komaci sekarang

You Might Also Like

0 KOmen: