4 idea Kreatif Simpan kenangan dengan cara yang mudah

9/19/2017 04:29:00 PTG Fara Lumière 0 Comments

Assalamualaikum... Hi!


Sejak kehadiran Aimi  dalam hidup, adalah satu pengalaman dan juga satu nikmat yang tidak terhingga yang Allah SWT berikan. Benar kata orang, anak adalah harta yang tidak ternilai dalam sesebuah perhubungan. Tanpa anak, rumah jadi sunyi sepi dan tidak ceria. Walaubagaimanapun, rezeki setiap orang berbeza begitu juga dengan rezeki anak. Ada yang menunggu rezeki anak bertahun tapi tidak diizinkan lagi oleh Allah SWT. Tapi, percayalah pasti ada hikmah yang tersirat dan hanya Allah SWT sahaja yang mengetahui apa yang terbaik buat hambanya. 


Bila berbicara mengenai kenangan, pasti ramai yang suka meyimpan kenangan tidak kira kenangan melancong, hari perkahwinan, keluarga dan sebagainya dalam bentuk yang pelbagai. Menyimpan foto-foto kenangan di album foto itu memang manis. Dalam era serba modern sekarang, selain menyimpan kenangan didalam foto album, tahukah anda banyak lagi cara lain untuk mengabadikan kenangan?

4 idea kreatif yang boleh anda lakukan untuk mengingat segala kenangan yang berharga adalah :

1) Membuat T-Shirt Family

Image result for t shirt family

Telah menjadi trending untuk membuat baju family dan salah satu keistimewaanya anda boleh pakai pada bila-bila masa sahaja. Selain itu, dengan memakai baju yang sama dengan ahli keluarga lain dapat mengeratkan lagi  hubungan silaturahim. Bayangkan apabila anda dan kesemua ahli keluarga yang lain memakai baju yang sama ketika membuat aktiviti diluar, sudah pasti orang akan kagum dengan keeratan hubungan anda dan keluarga. Kelebihan lain pula, senang untuk anda pantau anak-anak semasa aktiviti dijalankan dengan melihat baju sahaja.



2) Membuat Mug


Apa kata sesekali tukar citarasa dengan menyimpan kenangan dengan membuat mug pula? Selain boleh dibuat minum, mug juga boleh disimpan didalam almari untuk tatapan sendiri. Yang bestnya, ada mug yang boleh anda reka dan letak sendiri gmbar yang diinginkan. Jadi, bolehlah anda reka megikut citara anda sendiri.


3) Cushion Set / Bantal

Image result for cushion printcious

Menariknya cushion atau apabila dibuat kenangan boleh diletakkan di tempat tidur, dalam kereta, dan sebagainya. Selain boleh dipeluk, ia juga bileh dijadikan perhiasan.


4) Membuat Magnet


Terbaru, anda juga boleh mengabadikan kenangan anda dalam bentuk magnet. bagi peminat atau pengumpul magnet, apa kata sesekali tu anda tukar kepada magnet yang boleh diletakkan sekali gambar anda bersama yang tersayang? Kebiasaanya pengumpul magnet hanya membeli magnet mengikut kawsan tempat yang mereka melancong sahaja. Agak membosankan kerana magnet sedemikian boleh didapati di tempat lain juga. Jadi, apabila anda pergi melancong dan ada gambar yang ingin disimpan, cubalah pula kaedah ini. Contoh pada gambar diatas, fara pergi ke Colmar Tropicale Bukit Tinggi guna gambar yang diambil dari telefon dan kemudian pergi ke website yang menyediakan khidmat printing dan fara pilih sendiri bentuk dan gambar yang ingin diletakkan di peti ais. Fara akan kongsikan sebentar lagi perkhimatan yang fara sering gunakan untuk menyimpan kenangan sebergini. 


Dimana untuk membuat servis printing termurah untuk simpan kenangan?

Image result for printcious



Printicious merupakan website yang menyediakan khidmat printing, percetakan dimana anda boleh mengabadikan segala kenangan anda dalam apa bentuk sekalipun seperti mug, t-shirt, magnet, topi, canvas, keychains, dan banyak lagi! Selain menawarkan harga yang murah, printcious juga sentiasa memastikan kualiti barangan mereka terjamin dan berkualiti.

Gambar dibawah merupakan magnet yang sebelum ini fara pernah beli dari printcious agak cepat berkarat selepas beberapa bulan dilekatkan dipeti ais, mungkin disebabkan terkena air. Kebetulan, ada gambar yang fara nak letakkan lagi di peti ais, fara lihat magnet dari printicous telah ditukarkan kepada jenis yang lebih elok. Sangat cepat printcious menaik taraf kualiti barangannya. Dari apa yang fara lihat, magnet terbaru printicious lebih bagus dan tahan berbanding yang lama ditambah pula dengan bentuk yang pelbagai seperti bentuk hati, bulat, petak dan bujur. 


Testimoni dari Fara sendiri :

Perbezaan Magnet lama (kiri) dan baru (kanan)
Sangat ketara bukan perbezaan magnet lama dan baru dari printcious? Fara sangat berpuas hati dengan kualiti magnet terbaru dari printicous sekarang. Berbaloi beli dengan harga yang murah dari pasaran. Kenangan bercuti Fara telah diletakkan di magnet sebagai tatapan harian. 

Oh ye, selain membuat magnet, di printcious juga anda boleh pilih dan reka sendiri hadiah yang diinginkan seperti contoh dibawah :





Beginilah cara Fara mengabadikan kenangan dengan membuat magnet, photo album, dan mug. Setiap orang ada citarasa masing-masing jadi, ini hanyalah pendapat peribadi sahaja. Fara percaya anda ada pelbagai cara lain yng digunakan untuk menyimpan kenangan. Silalah kongsikan cara anda pula, mana tahu lepas ni fara boleh gunakan idea hebat anda itu? 


Lihat servis lain Printcious :

Website Printcious :

You Might Also Like

0 KOmen: