Hari Kanak-kanak anjuran DEMC Shah Alam

11/28/2017 01:20:00 PTG Fara Lumière 0 Comments

Sambutan Hari Kanak-kanak baru-baru ini meninggalkan kenangan manis kepada sekumpulan kanak-kanak yang hadir di Hospital Pakar DEMC Shah Alam, Selangor (DEMC), apabila mereka diraikan dengan begitu meriah sekali.

Image result for children day

Objektif Sambutan Hari Kanak-kanak

Objektif Sambutan Hari Kanak-kanak dianjurkan adalah untuk meraikan kanak-kanak dan menyayangi mereka selayaknya sebagai seorang insan kecil yang memerlukan kasih sayang dan perlindungan.

Sambutan Hari Kanak-kanak telah dirasmikan oleh Dr Fadzillah Ghazali, Pakar Kank-kanak, selaku salah seorang penaung DEMC Mama & Kids Club.

Pelbagai Aktiviti menarik yang ada

25 November 2017, Hospital Pakar DEMC (DEMC) meraikan Hari Kanak-kanak Dunia dengan tema khas "Generasi kini, pelapis masa hadapan" untuk memperkasa kanak-kanak dalam meneroka dan mengekspresikan diri secara kreatif. Untuk meraikan, DEMC telah menganjurkan aktiviti pembelajaran yang menyeronokkan untuk kanak-kanak. Antara aktiviti tersebut adalah :
  • Sand Art
  • Face Painting
  • zumba
  • magic show

Face Painting

Tidak sabar kanak-kanak disini untuk melukis dan mewarnakan muka dengan corak yang begitu menarik sekali. Mereka boleh memilih sendiri corak untuk dilukiskan di muka mereka




Zumba

Acara ini bermula dengan sesi Zumba, yang bertujuan untuk mewujudkan kesedaran di kalangan kanak-kanak mengenai kepentingan kecergasan fizikal. Kanak-kanak dapat berseronok menari sepanjang muzik dalam sesi Zumba.

Sand Art



Permainan ini memerlukan kanak-kanak untuk memilih warna yang sesuai untuk diletakkan di kad  yang mereka pilih. Pelbagai corak dan warna Sand Art disediakan.

Di samping itu, kanak-kanak juga dilayan oleh badut lucu dan maskot Dr. Bunny. Acara ini diteruskan dengan persembahan khas oleh badut dan Dr. Bunny di wad pediatrik. Kanak-kanak dapat menghabiskan masa dan mengambil gambar dengan maskot DEMC Dr. Bunny. Akhir sekali, Acara tersebut disempurnakan dengan pertunjukan ahli silap mata dan upacara penyampaian hadiah.


Penutup Acara

Tahniah diucapkan kepada para pemenang dan juga jutaan terima kasih diucapkan kepada semua Pihak Pengurusan, Doktor Pakar , Kakitangan Demc, Ahli Jawatankuasa dan penaja yang bersama-sama menjayakan Sambutan Hari Kanak-kanak 2017 di DEMC Specialist Hospital Shah Alam.

penutup children's day celebration 2017 -kredit gmbr abg JMR23.com

Mengenai Hospital Pakar DEMC Shah Alam. 

Hospital Pakar DEMC Shah Alam adalah pusat penjagaan kesihatan yang berkembang pesat di Shah Alam yang menawarkan spektrum penjagaan primer, perkhidmatan pakar, dan program kesihatan kesihatan. Hospital Pakar DEMC Shah Alam telah mengukuhkan reputasi yang semakin meningkat sebagai pusat perubatan sehenti eksklusif untuk seluruh keluarga.

DEMC berusaha untuk terus memberikan perkhidmatan yang berbeza dengan komitmen yang tidak kompromi terhadap kualiti perkhidmatan kepada semua pelanggan mereka. bertempat di tengah-tengah pusat bandar Shah Alam di Seksyen 14, Hospital Pakar DEMC Shah Alam kini merupakan bangunan hospital 9 tingkat dengan kapasiti 130 katil yang menawarkan pelbagai 50 kepakaran perubatan dan pembedahan profesional.

DEMC Specialist Hospital Shah Alam
4, Jalan Ikhtisas
Seksyen 14
40000 Shah Alam
Selangor Darul Ehsan

You Might Also Like

0 KOmen: