Bayi Kerap Menangis? Cara Paling Mudah Menenangkan Bayi Anda

11/20/2017 10:17:00 PG Fara Lumière 0 Comments


Bayi Kerap Menangis?

Tangisan bayi yang berpanjangan pasti meresahkan ibu bapa.  Menangis merupakan komunikasi bayi yang biasanya menandakan bayi dalam keadaan tidak selesa. Ada pelbagai sebab bayi menangis antaranya lapar, letih, mengantuk, kurang selesa kerana lampin basah dan keadaan persekitaran yang sejuk serta panas. Selain itu, punca lain mungkin kembung perut.


Kembung Perut boleh terjadi pada bayi seawal 2 minggu. Cara Kenal pasti Bayi Kembung Perut Bayi anda menangis sepanjang hari tanpa sebab-sebab yang jelas. Masalah perut kembung bayi ini berlarutan selama 2 hingga 4 jam sehari dan kembung perut melebihi 2 hari.

Oleh itu, amat penting bagi para ibu mengambil langkah yang bijak untuk mengelakkan bayi kerap mengalami masalah kembung perut. Kalau baby asyik menangis siang malam, kita nak buat kerja pun susah. Nak tidur malam pun tak boleh disebabkan tangisan bayi yang berpanjangan. Kita dah la memang penat, kena rehat secukupnya. Jadi, sila cuba langkah berikut untuk mengatasi masalah ini ya.

Punca Bayi Tidak Selesa

Masalah kembung perut pada bayi merupakan masalah yang biasa berlaku dan ianya boleh dielakkan sekiranya anda mencuba beberapa perkara bagi mengurangkan masalah kembung perut antaranya dengan menyapukan balm. Sebelum itu, jom lihat antara punca dan cara atasi masalah kembung perut :


Tips 1 – Dukung dan dakapkan perut bayi ke dada anda

Apabila bayi mengalami kembung perut, cuba dukung bayi sambil mendakapkan perutnya ke bahagian dada ibu. Selain itu, ibu juga boleh tiarapkan bayi dan urut belakangnya perlahan-lahan.

Tips 2 – Dukung bayi lebih kerap di waktu siang

Kajian menunjukkan, mendukung bayi lebih kerap pada waktu siang dapat mengurangkan kembung perut bayi atau elak bayi meragam pada waktu petang kerana kembung perut kerap berlaku pada waktu petang.

Tips 3 – Berhati-hati dalam pemakanan (Bagi bayi yang diberikan Susu Ibu)

Jika bayi yang diberikan susu ibu mengalami kembung perut, ada kemungkinan ianya berpunca daripada pemakanan ibu. Ibu tentu tahu kan apa makanan yang boleh menyebabkan kembung perut? Jadi, elakkan lah. Jika kembung perut terjadi akibat pemakanan ibu, ia akan berkurang dalam sehari dua selepas ibu mengubah pemakanan.

Tasneem Natural Membantu Menenangkan Bayi anda Dengan Pantas

Semasa dalam pantang adalah hari yang paling mencabar apabila bayi fara mengalami kembung. Boleh dikatakan setiap beberapa jam si kecil akan menangis mungkin tidak selesa akibat kembung perut. Segala ikhtiar termasuklah sapu minyak angin telah disapukan pada perut si kecil hanya memberi kesan sementara sahaja. Masa ternampak produk Tasneem Natural di facebook, fara pon cuba la sebab tengok pada testimoninya ramai yang kata bagus.

Keistimewaan Tasneem Natural

Menariknya Produk Tasneem Natural, ianya menggunakan Essential Oil daripada young living. Essential Oil adalah minyak yang dihasilkan secara semulajadi daripada tumbuhan yang berfungsi menghasilkan bauan yang mampu menyembuhkan pelbagai jenis penyakit. Tasneem Natural balm mempunyai 4 jenis balm yang berbeza mengikut kegunaan tersendiri seperti Sleep time, Calm time, Tummy Time, dan CF-Rub Time (COUGHFLU). Setiap kali si kecil selesai mandi, fara akan sapukan "Tummy Time" pada perut untuk mengelakkan kembung. Waktu malam pula, fara akan sapukan balm "sleep time" untuk si kecil tidur dengan selesa dan balm yang lain fara guna bila diperlukan.

Produk ini juga sesuai digunakan dari newborn baby hinggalah orang dewasa. 


Perbezaan yang boleh dilihat setelah menggunakan Produk Tasneem Natural, fara lihat si kecil berasa aman dan selesa waktu tidur mahupun ketika berjaga. Boleh dikatakan si kecil tidak lagi meragam tidak tentu arah. Tasneem Natural adalah balm yang dirumuskan khas untuk bayi dan kanak-kanak. Ia merupakan produk keluaran bumiputera yang diperbuat daripada bahan semulajadi, iaitu essential oil. Jadi, tidak perlu risaulah tentang kesan sampingannya kerana selamat digunakan.

Packaging yang Cantik dan Comel


Packaging Tasneem Natural juga begitu cantik dan comel sekali. Bagi mengelakkan keraguan cara menggunakan balm ini, dibawah fara akan sertakan jenis balm mengikut kesesuaian bayi dan cara menggunakannya

Fungsi Balm dan Cara Menggunakannya :

Calm Time


Seharian anak bermain, sudah pasti badan mereka rasa penat dan letih. Ada kalanya, disebabkan keletihan tersebut mereka jadi tantrum dan suka marah hingga mencampakkan barang pada kita. Begitulah cara si kecil menunjukkan perasaan mereka yang telah keletihan dengan membuat perangai yang akan menjadikan kita sebagai ibu bapa terasa ingin marah sahaja. Calm Time berfungsi untuk membantu memberikan keselesaan dari segi :

Calm Time
  • Memberikan keselesaan kepada bayi
  • Mengurangkan keletihan 
  • Mengurangkan tekanan
  • Bantu anak lebih tenang
Cara guna:
Sapu di tulang belakang, tapak kaki, nadi belakang telinga, serta pergelangan tangan

Ramuan:
Lavender, Naval orange, Tangerine, Geranium, Marjoram, Frankinsense, Bergamot, Chamomile

CF-Rub (COUGHFLU TIME)


Setiap bayi tidak akan terlepas daripada masalah demam, batuk dan selsema. Hal ini disebabkan antibodi bayi yang masih lemah dan mudah terkena jangkitan dari persekitaran. CF-Rub berfungsi untuk :
CF-Rub
  • Bantu kurangkan selesema dan cairkan kahak
  • Bantu melegakan asthma
  • Mengurangkan suhu ketika demam

Cara guna:
Sapu pada hidung, tekak, tulang belakang, tapak kaki, dan dada

Ramuan:
Lemon, Sweet orange, Eucalyptus, Cypress, Tea Tree

Tummy Time


Masalah kembung perut pada bayi merupakan masalah yang biasa berlaku dan punca terjadinya masalah kembung perut agak sukar diketahui. Walaubagaimana pun, dengan mencuba balm ini inshaAllah dapat mengatasinya masalah kembung dari berlaku kerana fungsinya :
Tummy Time
  • Membuang angin dalam perut
  • Bantu melegakan perut sebu dan kembung
Cara guna:
Sapu pada perut dan tapak kaki

Ramuan:
Fennel, Ginger, Wild mint, Tangerine, Patchouli, Lemongrass, Anise, Juniper


Sleep Time


Bukan orang dewasa sahaja perlukan tidur yang berkualiti malah bayi juga perlukan tidur yang berkualiti. Apabila kita cukup tidur terutamanya bayi, barulah segala urusan kerja dapat dilakukan dengan tenang kan? antara fungsi balm sleep time adalah :

Sleep Time
  • Membantu anak supaya mudah tidur lena
  • Membantu anak bangun dalam mood ceria
  • Membaiki kualiti tidur

Cara guna:
Sapu di tulang belakang, tapak kaki, nadi belakang telinga, serta pergelangan tangan

Ramuan:
Cedar, Vetiyer, Roman chamomile, Sweet orange, Marjoram, Targerine fruit fermet, Ylang ylang

Si Manja Ceria dengan Adanya Tasneem Natural



Alhamdulillah, si kecil sentiasa selesa dan ceria sejak pakaikan produk Tasneem Natural. Hilang segala resah fara melihat si kecil tidak lagi menangis. Yang peling penting, waktu malam si kecil lebih lena tidur berbanding sebelumnya dia suka berjaga dan nampak gelisah. 

Bagi anda yang ingin mencuba produk Tasneem Natural, bolehlah order di laman sesawang di bawah ya :

FB : TASNEEM NATUREL HQ

Ingin daftar Stokis atau Agen juga dialu-alukan. Hubungi no tertera di bawah :

HOTLINE: 011-20964665 (ORDER) , 010-8453469 (DAFTAR AGEN & STOKIS)


TASNEEM NATUREL NETWORK
15-1, JALAN PUTRA KAJANG, TAMAN PUTRA KAJANG,
43000 KAJANG, SELANGOR

Testimoni Tasneem Natural :


C:\Users\ADMIN\Downloads\23584405_10208350215471692_1905573680_n (1).jpg



You Might Also Like

0 KOmen: