Harga Tiket Terkini Dan Aktiviti Di Farm In The City, Seri Kembangan

9/06/2018 06:24:00 PTG Fara Lumière 0 Comments


Farm In The City antara destinasi menarik bagi anda yang mempunyai anak-anak kecil yang meminati haiwan. Menariknya, kita sebagai pengunjung dapat mendekati haiwan dengan lebih dekat dan berpeluang untuk memberi makan kepada haiwan disitu.


Harga Tiket Farm In The City

Tiket masuk ke sini berharga RM37 untuk dewasa dan RM30 untuk kanak-kanak. Kanak-kanak ketinggian bawah 90cm masuk adalah percuma. Pastikan anda menunjukkan kad pengenalanan (mykad) untuk mendapatkan harga yang jauh lebih murah.


Suasana Alam Semulajadi Diterapkan Dalam Kandang Setiap Haiwan

Kebanyakan haiwan disini dibiarkan berkeliaran secara bebas di kandang khas yang hampir meniru alam semulajadi mereka. Pengunjung boleh memberi makan, menyentuh dan berinteraksi dengan lebih daripada 100 spesies haiwan eksotik dalam jarak dekat.


Gambaran dalam Farm In The City ibarat macam anda masuk ke ruangan spesis kura-kura, kemudian birds, savanna, dan lain-lain. Setiap spesis haiwan ada kandang mereka sendiri yang luas. Haiwan disini juga banyak tidak perlu berebut untuk memberi makan kepada mereka..


Pengalaman Memegang Haiwan Dan Memberi Makan (Petting Zoo)

Destinasi pertama kami adalah mengenal sambil memberi makan kepada spesis kura-kura dari pelbagai jenis. Rasanya ini merupakan pertama kali kami melihat spesis kura-kura yang begitu besar sekali. Agak takut juga masa memberi kura-kura makan, risau tergigit. hehe. Selebihnya, rasa teruja melihat pelbagai spesis kura-kura lain disini.



Semestinya, ianya merupakan satu pengalaman manis buat kami yang telah berkunjung kesana. Lebih teruja, anak kami Aimi berpeluang untuk mengenal haiwan. Pada awalnya, Aimi agak takut melihat haiwan pada jarak dekat. Aimi mengambil masa agak lama untuk membiasakan diri. 


Part yang paling Aimi suka adalah bagi arnab makan. Bila dia lihat kawan-kawan lain bagi makan arnab, baru Aimi berani nak bagi arnab makan. Bila ada ayam yang berkeliaran di sekitar kawasan berhampiran Aimi akan kejar. Gembira Aimi sepanjang berada di Farm In The City.


Antara aktiviti paling seronok adalah menangkap ikan di Pet Village. Di sini peralatan penangkap ikan seperti yang Aimi pegang ada disediakan. Ikan yang ditangkap pula harus dilepaskan kembali ya. Berlari-lari Aimi mengejar ikan yang berenang di sepanjang kolam kecik itu.


Bawa anak-anak ke sini memang seronok. Bagi Fara ini merupakan satu peluang atau pengalaman untuk anak-anak mengenal saiz sebenar haiwan yang ada, belajar mengenal jenis-jenis haiwan, membelai haiwan, dan memberi makan haiwan yang ada. Bukan anak-anak sahaja yang gembira malah, Fara dan suami juga berpeluang untuk merasai sendiri pengalaman memegang ular, burung kakak tua, rusa dan banyak lagi! 


Gambar Sekitar Di Farm In The City











Kemudahan Lain Seperti Cafe, Tandas Awam, Dan Surau 

Kemudahan lain seperti Cafe, tandas awam, dan surau ada disediakan oleh pihak Farm In The City. Keselesaan kemudahan yang disediakan cukup memuaskan.


Lanje 1 Gambar Pegang Ular

Nak rasa sendiri pegang ular boleh ke kesini. Fara pernah pegang ular lagi besar dari ni masa di Penang. Waktu tu sampai kena pegang 2 orang sebab ular tu agak besar dan berat. Ular ni pula sedikit kecil. 


You Might Also Like

0 KOmen: