Kedai Jahit Dan Alter Pakaian Di Meru, Klang | Jahitan Ahmad Zainal

9/30/2019 10:29:00 PG Fara Lumière 0 Comments

Assalamualaikum... Hi !

Rasanya kat Meru ni banyak je kedai jahit baju tapi susah nak jumpa. Ada yang menerima tempahan mengikut limit, lokasi kedai tidak dijumpai dan sebagainya. Kesukaran macam ni memang sedikit menyukarkan pelanggan yang betul-betul mahu membuat tempahan ataupun alter pakaian.


Dikesempatan ini Fara nak share pada anda semua lokasi kedai jahit di Meru, Klang iaitu Kedai Jahitan Ahmad Zainal yang terletak di Jalan Kenangan. Lokasi kedai jahit Ahmad Zainal agak tersorok dan terlindung sedikit dengan pokok-pokok besar di tepi jalan. Drive kereta perlahan inshaAllah jumpa.


Pemilik Kedai iaitu Ahmad Zainal ataupun dikenali sebagai Pakcik Zainal yang bertugas sebagai tukang jahit di Kedai ini adalah seorang yang bertanggungjawab dalam melakukan pekerjaannya. Keadaan Kedai beliau jika dilihat walaupun kecil tapi sangat bersih.

Susunan Mesin jahit pula disusun dengan baik sekali. Pengalaman Fara hantar seluar jeans untuk alter di sini sangat bagus sekali. Jahitannya sangat kemas dan yang paling penting, boleh siap tepat pada waktunya


Fara bukan sahaja berpuas hati dengan hasil jahitan Pakcik Ahmad Zainal malah, terpegun dengan adab sopan pakcik Zainal. Tutur kata semasa berbicara dengan pelanggan membuatkan Fara tidak rasa kekok semasa berurusan dengan beliau. Berpengalaman lama dalam bidang jahitan menjadikan Pakcik Zainal tahu akan kehendak para pelanggannya. 

Masa Fara beritahu nak alter seluar jeans ikut style begini-begini, pakcik Zainal tahu kehendak Fara. Mengenai harga pula, bayaran yang dikenakan untuk alter seluar jeans adalah RM10 sahaja. Bagi Fara ianya berbaloi dengan keadaan seluar jeans yang keras sesuailah dengan upah begitu.

Bagi anda yang menitikberatkan soal kualiti jahitan, bolehlah cuba sendiri alter atau buat tempahan baju di kedai ini. Sangat Recommended

Sebelum nak datang kedai, sila call dahulu untuk memudahkan urusan. Kadang-kadang kedai buka sedikit lewat.

Call : 0192579315 (Pakcik Zainal)

You Might Also Like

0 KOmen: