Home Cerita Fara Travel Review Lifestyle Drama Parenting Foodies Tip Kecantikan

Kolagen Peptida Merawat Kulit Muka Kering, Kusam Dan Masalah Penuaan Dengan Pantas Dan Berkesan | LAMEEYS

by - 7/14/2021 03:29:00 PTG

Memanglah setiap manusia sejak lahir ada kolagen yang banyak dalam tubuh tapi bila dah jejak umur 30an tak mustahil akan berlaku penurunan kolagen pada tubuh taw. Peratusan kolagen dalam tubuh memang akan berkurang dari tahun ke tahun ye. Tanda kurang kolagen? apabila berlakunya kedutan pada kulit, leher kendur, ada garis yang membentuk di sekeliling mata dan mulut dan banyak lagi.


Kita semua sedia maklum bahawa penghidratan, sajian yang seimbang, pengambilan suplemen dan rutin senaman yang kerap membolehkan mengeluarkan toksin. Namun, kadang-kadang ini tidak mencukupi untuk mendapatkan wajah yang berseri. So sebab tulah Fara ambil keputusan nak ambil kolagen tambahan. Yang Fara amalkan ni bukan Kolagen biasa tau, ni Kolagen Peptida yang dikeluarkan oleh LAMEEYS - Colla-genic With Pomegranate.

LAMEEYS Colla-Genic With Pomegrante

Kolagen Peptida yang Fara sedang amalkan sekarang adalah Colla-Genic With Pomegrante dari LAMEEYS. Serba sedikit info yang Fara tahu tentang LAMEEYS adalah mereka menawarkan pelbagai produk penjagaan kesihatan & kecantikan yang diperakui bersih, selamat dan bebas daripada unsur-unsur yang membahayakan. Colla-Genic with Pomegranate ini pula merupakan produk terbaru dari mereka. Istimewanya Colla-Genic with pomegranate ini adalah ianya dihasilkan dari teknologi Korea terkini dan juga merupakan penyelesaian terbaik untuk membantu kecantikan dan kesihatan diri terutama wanita. 


Colla-Genic With Pomegrante  Mengandungi 6,000mg Kolagen Peptida

6,000mg kolagen peptida marin ini sangat sinonim atau cenderung menjadi pilihan pengguna sebagai penyelesaian semulajadi kepada masalah kulit dan kecantikan, bermula dari dalam. 


Nak Tau Apa Yang Menjadikkannya Lebih Berkesan?

Sebab minuman Kolagen yang Fara ambil ni mengandungi 6,000mg Kolagen Peptida! 
Banyak kali Fara highlight ada kolagen peptida. Hebat sangat ke kolagen peptida ni? Macam mana ianya berfungsi? Sebentar lagi Fara akan terangkan perbezaan kolagen biasa dan kolagen peptida. Jangan ingat semua kolagen tu sama ya. 

Setiap 6,000mg titisan Kolagen Peptida Colla-Genic With Pomegrante  yang terbentuk dalam produk ini akan hasilkan elemen berikut:

  • 6,000mg Kolagen Peptida – meningkatkan keberkesanan Kolagen
  • Tambahan Peptida Sutera – memelihara kelembapan, melindungi kulit daripada kekeringan
  • Ekstrak buah delima – kaya dengan antioksidan untuk mencegah kerosakan oksidatif kulit
  • Tanpa bahan pengawet tambahan. Bebas warna tiruan.
  • Teknologi termaju Korea – membantu menghidrolisis Kolagen menjadi molekul terkecil
  • <1000 Dalton – semakin kecil molekulnya, semakin baik penyerapan kepada badan

Sekarang Jom Lihat Perbezaan Kolagen & Kolagen Peptida :

Kolagen merupakan blok binaan terpenting bagi kulit manusia. Protein kompleks ini membentuk hampir 80% kulit dan memberikan struktur, keanjalan, perlindungan, selain berfungsi membantu mengekalkan kelembapan dari lapisan kulit yang paling dalam

Namun, kolagen sahaja dalam bentuk memanjang dengan struktur molekul yang besar menyebabkan kadar serapannya agak perlahan. Sebaliknya, Peptida Kolagen yang terhasil melalui proses hidrolisis pula menghasilkan molekul lebih kecil dan bersedia secara biologi untuk diserap dengan pantas ke dalam aliran darah kerana rantai asid aminonya lebih pendek. Peptida Kolagen mempunyai berat molekul yang jauh lebih rendah (<1,000) Daltons). Semakin rendah berat molekul, semakin tinggi daya serapan  yang dibenarkan oleh tubuh. 

Sebab tu lah kolagen peptida marin ini sangat sinonim atau lebih cenderung menjadi pilihan pengguna sebagai penyelesaian semulajadi kepada masalah kulit dan kecantikan, bermula dari dalam, sepantas 7 hari.

Kelebihan Colla-Genic With Pomegrante :

• Menganjalkan Kulit Wajah
Bertindak menganjalkan dan menegangkan kulit wajah yang kendur. Kulit kusam menjadi cerah  bersinar dan membantu memperbaiki tona kulit tidak sekata

• Menguatkan Struktur Kulit
Daya serapan kolagen peptida yang tinggi meningkatkan fungsi agen penghalang kulit daripada kesan kerosakan

• Menghidupkan Semula Kulit
Mengurangkan garis halus dan kesan kedutan. Membantu penjanaan semula kulit melalui agen utama anti-penuaan

• Mengembalikan Kekeremajaan Kulit
Kaya dengan antioksidan & vitamin C demi mengembalikan sumber  dan mineral yang diperlukan oleh kulit

• Membekalkan Kelembapan Kulit
Membekalkan kelembapan yang diperlukan dengan daya penghidratan yang tinggi agar kulit kekal lembap sekaligus memberi efek kilauan pada wajah

Untuk yang bermasalah jeragat dan pigmentasi, elok sangat amalkan Colla-Genic With Pomegrante ni kerana ianya membantu mengurangkan pigmentasi, memperbaiki tona kulit dengan lebih cepat sekaligus menangani masalah jeragat. Kalau cuma ada masalah macam Fara iaitu seperti tona kulit tak sekata, kering, kusam dan bekas jerawat pun boleh amalkan. Colla-Genic with Pomegranate sangat membantu mengatasi masalah kulit dan kesihatan diri.

Apa Yang Lebih Penting Ia Dicipta Untuk Menangani Lima Masalah / isu Umum Kecantikan Wanita:


1. Kulit - Membaiki kolagen kulit & serat protein elastin untuk meningkatkan keanjalan, ketegangan dan penghidratan atau kelembapan kulit sehingga 91%.

2. Penuaan - Mengurangkan penampilan garis halus dan kedutan, mencegah tanda penuaan.

3. Tanda/Kesan/Regangan - Minuman kolagen telah terbukti secara saintifik untuk meningkatkan keanjalan kulit sehingga mengurangkan penampilan stretchmarks akibat bersalin.

4. Rambut- Membantu melancarkan pertumbuhan semula sel-sel rambut dan memperbaiki penampilan dan kilauan rambut.

5. Kuku - Membantu meningkatkan kualiti kuku dan kesihatan kuku.

Kesannya Boleh Dilihat Dalam Masa 7 Hari (jika di amalkan secara konsisten)


Didatangkan dalam bentuk sachet yang sedia diminum, setiap kotak mengandungi 15 paket yang senang dibawa dan diminum pada bila masa di mana sahaja. Berkesan cepat atau lambat? Kat sini dia ada beritahu jaminan untuk pengguna dapat merasakan kesannya hanya dalam 7 hari.

Fara dah amalkan lebih 7 hari, perubahan yang Fara nampak adalah kulit muka dah tak kusam, tak kering, kulit jadi lebih lembut memang berbeza dari sebelum ni yang kering pada bahagian dagu, pipi dan kusam. Tak sabar nak teruskan minum! Fara cuma harapkan kulit nampak lebih sihat dan segar seperti anak dara! hiks 😆

Mana tahu setelah mencubanya berbulan-bulan dapat mengekalkan keanjalan pada kulit dan mengurangkan penampilan garis halus serta kedutan? Berseri muka siapa tak suka kan? 


Oh ya, lupa pula nak kongsikan rasa Colla-Genic With Pomegrante ni. Bagi Fara rasa buah delima dari kolagen ni tidak terlalu pekat dan tidak pula terlalu manis. Tiap kali bangun pagi dan sebelum tidur malam tak sabar Fara nak makan. 
Rasanya yang lazat dan enak membuatkan Fara makan tanpa perlu berfikir panjang. Memang sedap delimanya!

Note : Colla-Genic With Pomegrante tidak mengandungi bahan pengawet, pewarna tiruan dan perasa tambahan, ianya selamat diambil dan diperakui Halal. Korang boleh tengok kat belakang kotak, ada sticker HalVec – makmal panel yang diiktiraf JAKIM untuk pengendalian makanan.

Cara Pengambilan :  

Pengguna baru : 2 sachet sehari, sebelum sarapan dan sebelum tidur secara konsisten selama 7 hari. 

Pengguna biasa : 1 sachet sehari sebelum sarapan pagi


Colla-Genic With Pomegrante Disyorkan Untuk :

  • 20 tahun ke atas
  • Berhadapan komputer untuk waktu yang lama
  • Berada di persekitaran berhawa dingin
  • Gaya hidup tidak sihat, diet yang buruk
  • Terdedah kepada cahaya matahari
  • Lewat tidur akibat belajar/bekerja
  • Pengambilan gula yang tinggi
  • Peminum kafein tegar
  • Kerap mengembara

Harga LAMEEYS

Dah baca-baca mesti nak tahu pula harga produk ni berapa kan? Harga pengenalan RM108 sekotak. Beli 2 kotak dapat harga RM188. Harga Runcit Biasa ialah RM120 sekotak.

Lebih Penjimatan Sempena HARI RAYA HAJI !!!

Haa!! yang mana nak cuba tapi rasa mahal sangat jangan risau kerana bersempena sambutan dan kedatangan Hari Raya Haji, LAMEEYS Colla-genic Dengan Jus Delima ada promo hebat.


Kalau korang Beli 2 Kotak RM188 (Harga Biasa: RM 240LEBIH JIMAT dengan BAUCAR RM30 untuk pembelian di Shopee atau Lazada bermakna hanya RM158 untuk 2 kotak! Memang menjimatkan!

*Tertakluk terma & syarat

Dapatkan Produk LAMEEYS di Platform e-dagang Seperti SHOPEE dan LAZADA!!


Jangan tunggu! korang pun boleh dapatkan kulit wajah licin, cerah berseri dengan LAMEEYS Colla-genic Dengan Jus Delima ni. Fara dah check bahan produk ini dibuat hasil penelitian dengan 100% bahan semula jadi, diperakui HALAL dan selamat dimakan.

LAMEEYS Colla-genic Dengan Jus Delima ini korang boleh dapatkan di platform e-dagang seperti : 

1. SHOPEE 👉👉👉 LAMEEYS_MY
2. LAZADA 👉👉👉👉 LAMEEYS 
Atau Klik je Link ni 👉 👉 👉 https://we.tl/t-ep23byEc9A

Untuk maklumat lanjut, hubungi Mereka di :

Facebook : Facebook Lameeys
Instagram Lameeys : @lameeys_my


TENTANG LAMEEYS

Tiada yang mampu meredupkan cahaya yang semulajadi bersinar dari dalam." - Maya Angelou Jelas, kunci kepada kecantikan adalah sihat. Peraturannya mudah dan seharusnya dipatuhi oleh semua – iaitu dengan mengekalkan tabiat yang baik. Malangnya, sebahagian besar daripada kita wanita atau lelaki, tidak menyedari akan kesan gaya hidup, diet dan tabiat buruk terhadap tubuh kita, kulit kita dan akhirnya kehidupan kita.

Di LAMEEYS, kami berusaha menyediakan pelbagai penyelesaian supaya setiap orang dapat menikmati atau mencapai kecantikan secara semulajadi dari dalam tanpa kesan sampingan. Hasil bertahun-tahun pengalaman, LAMEEYS memastikan bahawa semua produk yang dihasilkan adalah berasaskan sumber semula jadi dan asli, sesuai dengan ertinya dalam bahasa Arab - lembut untuk disentuh. Yang paling penting produk LAMEEYS dijual dengan harga yang berpatutan melalui pelbagai saluran membeli-belah yang bersesuaian dengan keperluan semua pengguna. Ingat, penyelesaian kesihatan & kecantikan itu tidak mahal.. pengabaian yang menjadikannya mahal

You May Also Like

0 KOmen