Resepi BROWNIES COOKIES By Bliss Bites

3/02/2022 09:30:00 PTG Fara Lumière 0 Comments

Macam yang saya dah janji semalam saya nak share resepi bertulis Brownies Cookies yang saya guna untuk jualan saya. Saya pun cuba-cuba resepi di google dan FB. Cuma saya akan buat eksperimen dulu untuk dapat rentak dan olah apa yang patut ikut selera tekak saya 😂 and macam biasa, saya suka resepi simple dan mudah. 


Bahan-bahan:


1) 100g butter (saya guna Buttercup tapi maybe kalau guna pure butter lebih sedap)

2) 100g brown sugar

3) 240g dark chocolate coin (saya guna Beryls)

4) 2 biji telur (saya guna gred A)

5) 100g self raising flour


Cara-cara:


1) Mix telur dan brown sugar sehingga semua brown sugar larut menggunakan hand whisk. Part ni penting. Kena make sure betul-betul larut. Kalau tak, cookies jadi tak cantik. Saya da peernah cuba

2) Sementara tu, double boil chocolate coin dan butter.

3) Masukkan bahan double boil yang panas-panas suam tu ke dalam bekas yang dilarutkan brown sugar dan telur.

4) Kacau manja-manja sehingga sebati menggunakan hand whisk.

5) Masukkan tepung dan kacau manja sehingga sebati. 

6) Masukkan adunan ke dalam piping bag. Jangan biarkan lebihan adunan terdedah.

7) Potong kecil hujung piping bag dan terus pipe ke atas macaroon mat dan tabur la kacang kesukaan awak.

8) Bakar dalam oven dengan menggunakan suhu 150 selama 30 minit. Tapi bergantung kepada oven masing-masing. Kena cuba dulu. Pendekkan masa dulu pastu tengok cookies dah masak ke belum. Kalau belum, tambah masa. Kena buat eksperimen sikit 😆


Okey itu sajaaaaa. Terima kasihh ❤️😘

You Might Also Like

0 KOmen: