5 Sebab Kenapa Saya Memilih Beg Jenama SWAN untuk Anak Saya

3/13/2023 01:26:00 PTG Fara Lumière 0 Comments



Beg sekolah anak merupakan salah satu perkara yang penting dan hendaklah dibeli sebelum bermulanya sesi persekolahan. Bila waktu yang sesuai untuk beli beg dan peralatan sekolah yang lain? bagi Fara, bila-bila masa boleh beli barang sekolah anak. Ada parents suka beli awal, ada pula yang suka beli last minute. Fara lebih suka buat persiapan awal supaya tidak kalut dengan perkara yang lain. Anak dah ramai jadi kena pandai bahagikan masa.


Tidak dinafikan, zaman sekarang nak memilih beg sekolah untuk anak-anak sedikit mencabar. Bagi anak-anak, beg sekolah mesti mengikuti trend, sesuai digunakan, dan kelihatan cantik. Bagi parents pula, beg sekolah bukan hanya untuk gaya tapi mestilah tahan lasak dan paling penting tidak menyakitkan badan anak. Thats is soooo me... you know struggle nak campur tangan dalam memilih beg sekolah anak sampai terpaksa tegas dengan anak (tegas sambil terangkan kebaikan/keburukan)

Berikut merupakan 5 Sebab Kenapa Saya Memilih Bag Jenama SWAN untuk Anak Saya

Beg Sekolah akan digunakan pada setiap hari, jadi memilih beg sekolah yang betul sangat memainkan peranan penting agar badan dan kesihatan anak terjaga. Kalau korang ada bajet ekstra, apa salahnya sesekali berbelanja lebih untuk barang anak-anak, terutamanya jika anak sering mengalami sakit belakang akibat bawa beg sekolah yang berat. Berikut 5 Sebab Kenapa Saya Memilih Beg Jenama SWAN untuk Anak Saya :

1. Bahagian troli boleh dipisahkan dari beg :

Bila masuk sesi persekolahan, Fara akan tanya anak kelas dimana? berat tak beg? Bila check jadual dan tengok buku yang dibawa "berat" mulalah risau dan terbayang bagaimanalah anak aku bawak beg berat-berat. Terpaling risau bila kelas anak di tingkat 1 atau 2... Mula risau anak bawak beg jatuh tergolek sebab beg berat la macam-macam lagi perkara buruk yang difikirkan😓 simptom mak-mak gini kan? (minta dijauhkan dari perkara buruk berlaku)



Sejak belikan beg Swan yang siap troli ni serius cakap dah tak risau sebab hahagian trolinya pula bukan sahaja sangat stabil, malah ia boleh dipisahkan daripada beg. Oleh itu, tak ada masalah kalau kadang-kadang anak enggan tarik beg sebab mereka boleh pilih untuk galasnya macam biasa.

2. Beg yang memberikan keselamatan: 

Pemilihan beg yang salah boleh menyebabkan sakit tengkuk, sakit belakang serta masalah-masalah tulang belakang yang lain seperti skoliosis dan kyphosis. Bagi mengatasi masalah ini berlaku, Fara sangat yakin beg jenama swan ini mampu memberikan ciri keselamatan yang terbaik kepada anak kerana beg ini mempunyai 2 tali penyandang dan penyandangnya mempunyai pelapik span yang selesa.


3. Tiada lagi masalah sakit bahu :

Bagaimanakah meringankan beg sekolah yang berat? Anak Fara selalu complain sakit bahu sebab beg berat. Setelah diteliti baru Fara tahu puncanya kerana tali beg atau straps tiada span. Start dari situlah Fara tukar beg lain iaitu beg jenama Swan ini kepada anak. Beg sekolah Swan miliki bahagian belakang yang berlapik atau jenis padded, barulah belakang anak tak terbeban. 



Selain itu, Fara juga ajar anak-anak untuk letak buku teks yang berat dan besar di bahagian belakang tempat beg digalas. Jadi, buku-buku tersebut tak akan sebabkan anak kehilangan keseimbangan ketika berlari. Paling penting, berikan anak beg sekolah yang bersaiz sesuai dengan badan mereka. Pastikan anak turut menggalas beg dengan kedua-dua belah tali walaupun sesetengah budak akan rasa lebih hebat jika hanya menggalas beg dengan sebelah strap saja. 

4. Cantik, bergaya dan selesa :

Walaupun muatan berpatutan dan kualiti yang baik adalah faktor terbesar yang perlu dititik beratkan, Fara juga perlu mengambil kira sama ada anak menyukai beg tersebut atau tidak kerana mereka akan menggunakannya hampir setiap hari. Jadi, bantulah anak korang membuat pembelian pintar, tetapi berikan juga anak korang peluang untuk membuat pilihan mereka sendiri. 😉


5. Bag sekolah kalis air :

Siri SWAN Smile Pop Up Roll ini didatang dengan dua fungsi khas iaitu OVC Bersalut Ketumpatan Tinggi dan kalis air. Fungsi-fungsi ini berkesan menyekat kerosakan pada buku sekolah dan memastikan perlindungan daripada hujan lebat secara tiba-tiba.


Kelebihan Lain Siri SWAN Smile Pop Up Roll :

👉 SWAN Smile Pop Up Roll dilengkapi dengan straps bahu tebal berbentuk U yang bakal mengagihkan berat beg secara sama rata.

👉 Bahagian belakang beg pula jenis ergonomik yang akan memastikan badan pelajar sekolah sentiasa dalam posisi menegak ketika menggalas beg, jadi tak akan membongkok dan sakit belakang. 

👉 Bila hujan risau buku basah? kini tidak lagi kerana beg SWAN Smile Pop Up Roll ini water resistant material

👉 Paling penting, beg Swan juga hadir dengan poket khas untuk tulis nama. Hasilnya, anak korang tak akan tersalah bawa balik beg rakan sekelas ketika pulang dari sekolah. Bagus kan?

👉 Direka khas dengan gambar karakter unicorn, space, astronaut dan lain-lain design beg galas ini wajib dimiliki oleh kanak-kanak perempuan mahupun lelaki sekolah rendah atau tadika.

👉 Beg sekolah paling cantik ini boleh meningkatkan semangat anak korang untuk lebih rajin ke sekolah dan belajar bersungguh-sungguh.

👉 Di sisi beg pula, ada poket yang muat untuk letak botol air anak, jadi mereka tak akan haus ketika belajar dalam kelas.

👉 Beg ini bersaiz Dimensions without Trolley: 40cm (Height) x 30cm (Width) x 16cm (Depth) ini cukup besar, muat untuk isi pelbagai jenis barangan sekolah.

👉 Menariknya lagi, di bahagian dalam pun ada beberapa compartment yang boleh digunakan untuk asingkan buku ikut subjek.

Mengenai SWAN Smile Pop Up Roll series
 
Panjang bercerita mengenai beg, apa kata Fara terangkan pula tentang beg SWAN Smile Pop Up Roll ini. SWAN Smile Pop Up Roll series ini ada 4 saiz dan mempunyai troli yang boleh dipisahkan dari beg. Korang boleh pilih saiz mengikut kesesuaian anak korang. SWAN Smile Pop Up Roll yang anak Fara pakai saiz XL.

Colour variations 

★ Blue
★ Black
★ Pink
★ Purple


Not to mention, the exterior and interior of the SWAN Smile Pop Up Roll series are a good choice for your children.

The Exterior:

★ Lightweight
★ High quality zipper/material
★ Strong grip pattern handle
★ Durable stitching
★ Water bottle pocket on both sides
★ With smooth 360o wheels
★ Detachable
★ Vibrant & Colourful

The Interior:

★ Spacious
★ Bright inner lining
★ Multiple spacious compartment
★ Thick sponge lining on back strap

Warranty policy:

SWAN SMILE POP UP ROLL SCHOOL BAG (XL) and SWAN SMILE POP UP ROLL SCHOOL BAG (XXL) provides a 6-month repair and service warranty to ensure you have peace of mind and quality assurance when you do invest in a school bag forblong-term use.

★ The warranty covers manufacturing defects.
★ The warranty provides free repair service and the warranty card must be presented upon service.

Untuk maklumat lanjut boleh terus ke laman sesawang Swan Malaysia :



You Might Also Like

0 KOmen: