Mek View International -Two Way Cake with Full Coverage & Soothing Ivy Serum Review

6/15/2017 01:49:00 PTG Fara Lumière 0 Comments



Assalamualaikum.. hai, beauty lover! 

Perkara penting dalam rangkaian makeup adalah bedak asas yang berkualiti. Bila bedak asas anda berkualiti, barulah makeup dapat tahan lama walaupon sedang berpeluh. Asas solekan yang sempurna akan menyerlahkan lagi penampilan anda, tidak guna mata dirias cantik jika asasnya bercapuk dan kelabu asap! 

Cara pemilihan bedas asas yang betul

Jenis-jenis bedak asas juga ada pelbagai dipasaran seperti jenis cecair, krim, dan bedak padat atau dikenali sebagai compact powder. Pakailah ikut keselesaan dan masalah kulit masing-masing.

Yup, kali ni Fara nak share compact powder ataupun bedak asas yang bukan sahaja buat makeup tahan lama malah, bedak asas yang mampu memperbaiki tekstur wajah menjadi flawless disamping dapat mengurangkan masalah kulit muka. Kenapa Fara memilih compact powder berbanding bedak asas yang lain? Ok, salah satu alasannya kerana compact powder Lebih serasi untuk kulit jenis normal dan sedikit berminyak seperti Fara.

Two Way Cake with Full Coverage 


Bedak asas jenis ini tidak perlu dicampurkan dengan bedak lain kerana ia adalah gabungan bedak asas dan bedak. Sekiranya anda mempunyai kulit kering dan lebih selesa menggunakan bedak asas padat, pastikan anda menggunakan jenis ‘2 Way Cake’ atau ‘2 Way Faundation’, yakni anda boleh menggunakannya dalam keadaan lembap dengan hanya melembapkan span. Dengan itu kulit akan tampak sedikit lembap.

Gambar non-edit. Nmpk flawless kan?

Oleh sebab itulah Fara menggunakan Mek View International compact powder Two Way Cake with Full Coverage sebagai bedas asas makeup setiap kali keluar rumah kerana segala ciri-ciri yang Fara katakan diatas ada padanya. 


Bekas Compact Powder Mek View International Two Way Cake with Full Coverage ini juga tampak exclusive dan memudahkan pemakaian kerana telah siap sedia span didalamnya. 


Keistimewaan Two Way Cake With Full Coverage


🔹Tahan lama
🔸Bedak asas + penjagaan kulit 
🔹Menutup cela dan bintik hitam di wajah, 
🔸Tidak melekit & tidak mencomotkan.
🔹Mencerahkan kulit 
🔸Mengurangkan kedutan dimuka



Mek View Soothing Ivy Serum


Rasanya semua sudah tahu sebelum memakai apa sahaja foundation atau compact powder, perlulah mengenakan dahulu serum atau moisturiser ke muka. Fungsi serum adalah melembapkan wajah dan membuat makeup lebih tahan lama.


Alangkah indahnya apabila Mek View International juga ada menyediakan serum untuk menampakkan lagi kecantikkan si pemakai apabila mengenakan Two Way Cake With Full Coverage. Shooting Ivy serum memberikan kesan kelembapan pada wajah disamping membantu foundation jadi tahan lama. Serum ini sesuai untuk kulit normal dan juga sensitif.

Set combo ini merupakan kombinasi yang sangat bagus dan menjimatkan. Makeup turut tahan lama dan kulit muka terasa segar tanpa kesan capuk.


Kelebihan Soothing Ivy Serum

🔹Memberi kesan kelembapan
🔸Menyejukkan muka
🔹Menyegarkan kulit muka
🔸Membantu foundation tahan lebih lama
🔹Mengecutkan pori muka
🔸Mengurangkan rasa kulit tidak selesa

Cara pakai Soothing Ivy Serum :

Selepas cuci muka hingga bersih, titikkan beberapa titis serum ke muka dan sapu lembut seluruh muka. Kemudian,  baru pakai two way cake with full coverage. Soothing Ivy Serum ni tidak perlu pakai banyak, sedikit sahaja sudah mencukupi untuk seluruh muka. 


Harga :

Two Way Cake with Full Coverage 
Rm79 (Sem)
Rm85 (ss)

Soothing Ivy Serum
Rm45.90 Harga Pasaran
Rm35 (Sem)
Rm40 (ss)

Set Combo Jimat Two Way Cake with Full Coverage + Soothing Ivy Serum :

RM 100 (SM)
RM 105 (SS)

Untuk pembelian atau pertanyaan sila layari website berikut : 

FacebookMek View

Atau hubungi/Whatsapp :

+60173511510


Walaupun produk Mek View International agak baru, ramai pengguna telah berpuas hati dengan hasil produknya malah, ada yang repeat order setelah menggunakan produk ini, kerana kulit mereka turut dirawat sekali apabila memakai two way cake with full coverage dan juga soothing ivy serum. Jom lihat antara testimoni tersebut :

Testimoni :











Risau compact powder pecah? 

Jangan risau.. Fara dapat parcel dari Mek View International dalam keadaan baik sekali.. tiada retakan pada bedak. Parcel dibalut dalam keadaan yang sangat baik untuk memastikan pelanggan menerima barang tanpa kerosakan.



You Might Also Like

0 KOmen: