Cara bagi makeup tahan lama walaupun berpeluh -Tips MUA

7/26/2017 02:31:00 PTG Fara Lumière 0 Comments

Assalamualaikum... Hi!

Apabila kerap melakukan aktiviti diluar membuatkan makeup cepat luntur dan sudah pasti kene 'touch up' semula makeup untuk tampil cantik sentiasa. 

Walaupun anda menggunakan makeup jenis long-lasting atau waterproof, jika anda seorang yang aktif diluar tetap membuatkan makeup menjadi luntur. Skill dan cara pemakaian makeup perlu betul agar makeup anda jadi lebih tahan lama.


Langkah Penjagaan Muka yang Betul :

Telah menjadi trending bila sudah bermakeup pasti setiap wanita inginkan makeup tersebut tahan lama tanpa kesan bercapuk. Memang sukar nak buat makeup tahan lama jika anda tiada skill seperti Mak andam atau make up artist (MUA)

Tapi tak salah jika anda tahu cara makeup yang betul pasti makeup jadi tahan lebih lama tidak kisah samada makeup tebal atau nipis. 

🔹Cara mudah untuk pastikan makeup anda lebih tahan lama adalah dengan menjaga muka terlebih dahulu. Pastikan anda menggunakan pencuci makeup jenis 'remover' setiap kali menanggalkan makeup kemudian baru cuci muka dengan 'cleanser' 

🔸Pastikan dalam seminggu dua atau tiga kali anda memakai srcub dan peeling untuk membuang sel kulit mati pada muka

🔹Elakkan dari menggunakan moisturiser di bahagian zone T kerana ianya tempat yang paling awal mengeluarkan minyak pada muka. Sapu nipis sahaja sudah mencukupi.

🔸Primer sangat penting kerana fungsi utamanya menutup liang roma yang terbuka dan mengelakkan dari wajah berminyak.

🔹Serum pula sebagai booster menjadikan kulit muka nampak cantik dan bersih flawless.

Cara bagi makeup tahan lama walaupun berpeluh -Tips MUA

Ramai makeup artist (MUA) Malaysia hanya menggunakan serum ini untuk menampakkan makeup lebih tahan lama dan flawless. Selain menggunakan serum untuk mengekalkan makeup yang tahan lama, ianya juga dapat memperbaiki kulit wajah agar tampak lebih bersih dan sihat!

Sentiasa bersolek untuk nampak cantik? Kini tidak lagi, dengan adanya serum viral ini semua wanita boleh tampil cantik kerana hanya memakai serum ini sahaja anda tetap boleh nampak cantik walaupun tanpa makeup.

Keistimewaan serum ini menjadi pilihan utama bagi kaum hawa yang mementingkan kecantikkan walaupun tanpa bermakeup ianya membuatkan kulit menjadi glowing sepanjang hari. Boleh dikatakan, serum ajaib ini mampu membuatkan wajah seperti cucuk vitamin c!

Kelebihan serum yang ramai tidak tahu ianya berfungsi menjadikan kulit lebih sihat dari dalam kerana setiap serum mengandungi vitamin yang diperlukan pada wajah. Fungsi lain serum adalah, ianya mampu menyelesaikan masalah kulit berminyak, jerawat, dan menjadikan makeup lebih glowing serta tahan lama

Sejak kehadiran serum ini, kaum hawa tetap boleh tampil cantik walaupun tanpa makeup. Impian setiap wanita mendambakan kulit glowing telah dibuktikan oleh serum ini. Kini, semua wanita boleh cantik dan mendapat kulit muka yang bersih dan sihat.


SERUM WOWSKIN

Serum yang diperkatakan adalah Serum WOWSKIN mendapat sambutan yang hangat kerana kehebatan setiap titisan serumnya, membuatkan kulit muka glowing dan berseri dari dalam.

Khasiat serum ini dilengkapi dengan vitamin A, B3, C, D dan juga vitamin E. Tidak hairanlah jika ianya menjadi perbualan orang ramai kerana khasiatnya dalam memperbaiki kulit ternyata berkesan! 

Cara memakai serum wowskin

2 langkah mudah untuk mengekalkan kulit muka nampak lebih glowing  setiap masa.

Day serum
(Vitamin B3,C & E)

Amalkan day serum setiap kali pada waktu pagi sebelum anda keluar rumah.

Night serum
(Vitamin A & D)

Pada waktu malam pula, gunakan night serum sebelum tidur.

KENAPA PERLU ASINGKAN SIANG & MALAM?

Ini kerana vitamin B3, C & E lebih diperlukan pada waktu siang dimana ada sinaran cahaya matahari. Dan vitamin A & D lebih sesuai dijadikan rutin pada waktu malam ketika anda sedang berehat dan tidak berada di persekitaran panas terik.

Kebanyakan serum yang ada dipasaran hanya guna sejenis sahaja bukan? Tapi berbeza dengan serum wowskin mempunyai 2 botol serum yang perlu pakai pada waktu siang dan malam.

Kelebihan serum WOWSKIN

Ada 5 jenis vitamin yang direkomen oleh pakar kulit.
Ada 11 bahan booster untuk tingkatkan keberkesanan.
Dibahagikan siang dan malam mengikut sifat vitamin.
Lengkap 2 botol dalam 1 set.
Tidak berminyak dan cepat menyerap.


Mengandungi BAHAN BOOSTER untuk tingkatkan keberkesanan serum

Bila sebut tentang booster ramai sudah tahu ianya berfungsi sebagai percepatkan kesan sesuatu bahan kepada wajah. Serum wowskin juga mempunyai booster dan ianya selamat digunakan tanpa kesan sampingan. Antara bahan yang digunakan sebagai booster adalah untuk melembapkan, menegangkan, menggebukan, menghilangakan keradangan pada kulit, anti penuaan, sesuai untuk kulit sensitif dan banyak lagi! Kesemua ini ada didalam serum wowskin sememangnya bagus dan tiada pada serum jenama lain.

Jika serum yang biasa dipasaran hanya fokus pada kelembapan wajah, tapi serum wowskin berbeza ia seolah memahami kehendak wanita yang suka akan sesuatu produk yang boleh memperbaiki kulit muka disamping menjadikan makeup lebih tahan lama. Ramai Make up artist (MUA) menggunakan serum wowskin dan inilah rahsia terbesar mereka mencantikkan si pemakai agar tampil berseri selepas make up dan tahan lama!

Cara Order:

Hubungi 010-3130631 atau

You Might Also Like

0 KOmen: