Baju Menyusu Muslimah Cantik dan Elegent dari Feedmilk

9/28/2017 02:23:00 PTG Fara Lumière 0 Comments

Benarkah susu ibu adalah yang terbaik?

Benar, susu ibu atau susu badan adalah makanan terbaik untuk bayi anda. Tanyalah mana-mana pakar kesihatan dan mereka akan mengatakan bahawa cara yang paling sihat untuk memberi makan kepada bayi baru lahir ialah dengan menyusukan bayi anda. Bayi yang diberi susu badan sejak lahir kurang berkemungkinan jatuh sakit dalam tahun pertamanya.

Menyusu bayi dengan susu ibu merupakan langkah penting ke arah pertumbuhan dan perkembangan bayi yang sihat. Susu ibu adalah bersih, seimbang dan paling sesuai untuk bayi. Ia mengandungi semua khasiat dalam imbangan yang betul. Susu pertama (kolostrum) mengandungi khasiat yang diperlukan oleh bayi untuk hari -hari pertama selepas kelahiran.



Dengan gaya hidup masa kini yang sentiasa sibuk, ramai ibu-ibu menghadapi masalah untuk menyusukan bayi mereka kerana faktor sukar untuk mendapatkan baju menyusu yang betul-betul menepati citarasa. 

AWAS! bahaya menyusukan anak tanpa memakai baju 'Nursing Friendly'

Bayi akan menyusu tidak kira tempat dan masa. Oleh itu, para ibu kena sentiasa bersedia mental dan fizikal kerana cabaran menyusukan bayi lebih lagi apabila berada di luar amat memerlukan kesabaran. Cabaran pertama apabila menyusu bayi ketika di luar adalah takut terselak dan ternampak aurat oleh yang bukan mahram. 


Tidak semua tempat ada menyediakan bilik penyusuan khas untuk para ibu menyusukan bayi mereka. Jika anda tidak bernasib baik, terpaksalah menyusukan bayi dalam keadaan menyorok dari pandangan orang ramai.

Aurat perlu dijaga agar tidak dilihat oleh yang bukan mahram. Kita tidak tahu akan niat kaum Adam apabila nampak seorang wanita ketika menyusukan bayi. Zaman sekarang semua benda boleh terjadi akibat godaan nafsu yang tidak pernah puas. Oleh itu, adalah disarankan jika para ibu yang sering melakukan aktiviti diluar memakai baju yang jenis "Nursing Friendly" agar aurat dapat dijaga dengan baik walaupun menyusukan di tempat awam.


Baju Menyusu Muslimah Cantik dan Elegent dari Feedmilk

Secara umumnya, masyarakat hari ini dilihat telah mula menerima konsep penyusuan susu ibu setelah mereka menyedari tentang pelbagai manfaat yang diperoleh daripada penyusuan susu ibu, khususnya terhadap ibu dan bayi.

Jika dahulu, penyusuan diambil ringan kerana sukar untuk meyusukan bayi ditempat awam dan ada yang berfikiran lebih mudah untuk beri bayi minum menggunakan botol ketika berada di luar mungkin atas faktor tidak banyak yang menjual baju menyusu pada waktu itu. Kini, banyak di pasaran sekarang telah menjual baju menyusu yang cantik dan nampak elegent khas untuk para ibu yang menyusukan bayi terutamanya baju dari Feedmilk.



FEEDMIILK antara baju menyusu yang sangat terkenal di Malaysia kerana sering mempamerkan design serta rekaan yang nampak lebih ekslusif berbanding jenama lain. Bagi Feedmilk, adalah satu kepuasan bagi mereka untuk memberikan para ibu yang terbaik dari segi rekaan yang memudahkan penyusuan serta fashion baju penyusuan yang trending mengikut peredaran masa.

Kelebihan memakai baju menyusu Feedmilk

Feedmilk jual Tshirt menyusu paling selesa yang boleh dipakai tidak kira tempat. Para ibu juga boleh tampil cantik bergaya walaupun sedang menyusu. Koleksi baju menyusu di Feedmilk begitu menepati citarasa ibu zaman modern. Tona baju yang lembut, kain yang tidak panas, mudah untuk penyusuan merupakan ciri-ciri utama pencarian para ibu dalam pemilihan baju menyusu. 

Design terbaru dari Feedmilk hanya perlu 'selak' sahaja. Sangat memudahkan proses penyusuan simanja. Jenis 'selak' dikatakan lebih sesuai untuk baju menyusu kerana bahagian yang perlu diselak berada betul-betul pada breast dan lebih terlindung. Jika baju menyusu lain anda perlu angkat baju sedikit tinggi ketika ingin menyusukan tetapi tidak pada baju menyusu Feedmilk. Hanya perlu selak sedikit sahaja dan simanja dapat menyusu dalam keadaan yangg sangat selesa.


Feedmilk sememangnya pilihan yang tepat untuk para ibu yang menyusukan bayi. Dengan tawaran harga yang mampu milik, feedmilk juga mempunyai koleksi baju lain yang terhangat dan mendapat permintaan yang tinggi dari para ibu.

Fara sendiri akan memilih jenis baju yang memudahkan seperti jenis selak dan design yang cantik. Baju menyusu jenis berzip atau butang melecehkan kerana perlu memasang butang kembali selepas habis penyusuan. Jika berzip pula, ada kalanya zip tiba-tiba sangkut dan mudah rosak. Kalau dah rosak kene repair kembali dan sudah membazir duit disitu.


Antara koleksi lain baju menyusu Feedmilk :











Sungguh cantik sekali koleksi baju menyusu dari Feedmilk. Siapa sangka rekaannya begitu menepati citarasa wanita sekarang. Tidak hairanlah jika baju menyusu Feedmilk ni sentiasa mendapat sambutan dari orang ramai.

WAZE: Feedmilk
WHATSAPP : 018 327 3092

Lokasi Kedai Feedmilk :

Bagi anda yang ingin melihat sendiri koleksi dari Feedmilk, bolehlah datang sendiri ke alamat dibawah :

BUKA :
SELASA-AHAD ( 11.00 AM - 8.00 PM )


ALAMAT BOUTIQUE : 

Feedmilk Boutique - H50-1, 
Jalan Serai Wangi, M16/M,
Alam Avenue 2, 40200, 
Shah Alam. 

ALAMAT HQ : 

FEEDMILK BOUTIQUE SDN. BHD. (1160172-U)
No 9A Tingkat 1,Jalan Keluli AK7 / AK
Seksyen 7,40 000,
Shah Alam,Selangor

HOTLINE HQ : 03-33626516 


You Might Also Like

0 KOmen: