Terbaru | Ayam Brand Tuna Chunks in Organic Oil & Tuna Flakes in Organic Broth

9/03/2017 05:16:00 PTG Fara Lumière 0 Comments

Ayam Brand nama yang tidak asing lagi sejak bertahun lamanya telah memikat pengguna Malaysia dengan keenakkan makanan dalam tin yang sememangnya dikenali ramai. Jenama ini mendapat sambutan sejak dahulu lagi kerana pilihan jenis produk yang banyak, makanan tin berkualiti tinggi, menyihatkan, tanpa bahan pengawet, tidak mengandungi MSG tambahan. serta mudah untuk diambil seiring dengan reputasinya sebagai jenama isi rumah terkemuka di Malaysia dan rantau Asia Tenggara


Kelazatan dan Kemudahan Tuna Ayam Brand Kini Dalam Organik!!


Terbaru | Sayuran Organik dan Minyak Zaitun Dara Ekstra Organik Tambah Perisa dan Khasiat Kepada Tuna Yang Ditangkap Secara Mampan. Kedua-dua produk baharu ini menggabungkan kebaikan tuna yang di tangkap secara mampan bersama sayuran organik yang diiktiraf serta minyak zaitun dara ekstra bagi memberikannya kebaikan serta rasa yang lebih semulajadi.

Selain kaya dengan Omega-3, Selenium, Niacin, Vitamin B6 dan B12, tuna merupakan sumber protein yang mempunyai kadar kalori yang rendah untuk dihadam berbanding dengan sumber-sumber protin yang lain. Digabungkan dengan rasanya yang lembut serta teksturnya yang kenyal, Tuna menjadi makanan laut yang digemari di seluruh dunia.


Sup sayuran organik dalam Tuna! (Tuna Flakes in Organic Broth)

Ayam Brand™ memilih sayuran yang organic untuk digunakan dalam sup sayuran organik untuk mendapatkan rasa yang lebih semulajadi dan bebas daripada sisa kimia.

Minyak Zaitun Dara Ekstra organik (Tuna Chunks in Organic Oil )

Minyak zaitun mempunyai khasiat yang tersendiri seperti kaya dengan antioksiden, Vitamin E dan telah terbukti dalam penyelidikan menunjukkan minyak zaitun dara ekstra mempunyai bahan biologi aktif yang boleh mengurangkan risiko pembentukan penyakit atherosclerosis, kardiovaskular dan beberapa jenis barah.

Tidak hairanlah jika Ayam Brand menjadi pilihan utama Malaysia dan Asia Tenggara kerana ianya sangat mementingkan tahap kualiti barang dan juga kesihatan pengguna.



Pensijilan Halal

Segala Produk Ayam Brand™ disahkan Halal oleh badan pensijilan rasmi yang diiktiraf oleh JAKIM.

Tuna Bruschetta


Kebiasaannya, bila beli tuna Fara hanya suka buat sandwish sebab Fara jenis tidak berani mencuba resepi lain takut tidak menjadi. Kebetulan fara ada dapat sebuah buku bertajuk '40 Amazing anti-ageing recipes, Food For The Brain" yang mengisahkan segala resipi mengenai ayam brand yang boleh kita pelajari, Fara jadi tertarik dengan satu resepi yang sangat mudah iaitu Tuna Bruschetta.

Bahan yang digunakan juga mudah untuk dibeli dan menjimatkan. Antara bahan-bahan yang diperlukan adalah :

1 Roti baguette
1 tin Tuna Chunks in Organic Olive (Fara guna half sebb buat untuk 2 orang)
1 biji tomato (potong dadu)
sedikit daun sup (fara tak beli sebab habis) 😧

Cara Penyediaan :

Hancurkan tuna hingga agak hancur kemudian masukkan daun sup dan tomato dan gaul rata. Roti baguette pula dipotong tebal anggaran 2cm dan letak bahan yang telah digaul rata sebentar tadi ke atas roti yang telah dipotong. Siap untuk dihidang.





Roti John


Resipi kedua adalah Roti John dengan menggunakan Tuna Flakes in Organic Broth. Resipi ini juga sangat mudah dibuat dan sesuai untuk makan sarapan dan minum petang.

Bahan-bahan yang diperlukan adalah :

Roti baguette (potong 2 cm tebal)
1 Tin Tuna Flakes in Organic Broth
1/2 tomato (dipotong dadu)
1 biji telur
1/2 bawang besar (dipotong dadu)
1 sudu lada boh

Cara Penyediaan :

Tumis lada boh dan bawang bersama. Kemudian masukkan pula 1 Tin Tuna Flakes dan tomato kedalam kuali goreng hingga masak dan hancur. Akhir sekali masukkan  pula telur dan gaul hingga sebati. letak ketepi dahulu.

Dengan menggunakan non-stick pan, sapukan diatas roti tersebut bahan yang siap dimasak sebentar tadi dan bakar roti hingga sedikit garing. Bahagian yang disapu tuna juga perlu dibakar sedikit untuk menaikkan lagi aroma roti john. Jangan risau intinya tidak akan bersepah jika anda berhati-hati ketika flip roti.


Siap untuk dihidang! inilah die rupa Roti john dengan menggunakan Tuna Flakes in Organic Broth. Rasanya sangat rangup dan tidak berminyak ketika makan.


Cadangan hidangan

Ayam Brand™ Tuna Flakes in Organic Broth atau Tuna Chunks in Organic Extra Virgin Olive Oil boleh dinikmati dalam pelbagai cara. Untuk sarapan yang sihat anda boleh menjadikannya sebagai Tuna Wrap atau Bubur Tuna. Untuk minum petang, anda boleh cuba snek Tuna Tofu Egg Patties untuk dimakan bersama teh.


Cubalah barisan Tuna Organik Ayam Brand™ dan nikmati pengalaman tahap baru dan rasa semulajadi yang hebat!


You Might Also Like

0 KOmen: