Dorsett Grand Labuan Hotel Murah Dan Terbaik Di Labuan

4/25/2019 11:45:00 PTG Fara Lumière 0 Comments


Tidak kira sama ada anda pergi melancong luar Negara atau dalam Malaysia bila bercuti mesti nak cari hotel yang terbaik bukan? Saya pasti, setelah penat menjelajah ke destinasi menarik pastinya badan perlukan rehat yang cukup untuk meneruskan perjalanan pada keesokan harinya. Bagi saya, tempat untuk merehatkan badan haruslah yang boleh memberi keselesaan pada diri dan juga keluarga.


Pada anda yang bercadang untuk bercuti ke Labuan dah jumpa/tempah hotel? Nak tahu tak hotel di Labuan yang best dan murah? Pada yang belum menempah hotel di Labuan boleh teruskan pembacaan. Saya akan kongsikan Hotel yang best di Labuan dengan cari kata kunci book Labuan hotels. Anda akan diberikan pelbagai pilihan hotel yang mempunyai range harga paling murah hingga ke paling mewah.

Dorsett Grand Labuan

Image result for Dorsett Grand Labuan

Di sini, anda boleh consider book Dorsett Grand Labuan online kerana hotel ini terletak strategik di bandaraya Labuan dan mempunyai pelbagai fasiliti untuk kegunaan anda. Bukan itu sahaja, malah hotel mewah ini menjadi tarikan para pelancong kerana servisnya yang bagus serta kemudahan yang diberikan kepada guests yang menginap.

Tempat Menarik Berhampiran Hotel Dorsett Grand Labuan

Wilayah Persekutuan Labuan merupakan salah satu wilayah persekutuan di Malaysia ini dan merangkumi Pulau Labuan serta 6 pulau-pulau kecil yang lain. Ibu negerinya iaitu Victoria dikenali sebagai sebuah financial centre yang terkenal, menawarkan servis financial sama ada dalam atau luar negara menerusi IBFC sejak 1990. Labuan juga terkenal sebagai salah satu hub galian minyak dan gas. Sape sangka sebuah pulau yang tenang dengan pantai-pantai indah terkenal kat seluruh dunia ini pernah melalui zaman kegelapan sewaktu perang dunia pertama dan kedua yang memusnahkan sebahagian besar bangunan-bangunan kat pulau ini.

Image result for Labuan

Jika Langkawi dikenali sebagai permata Kedah, Labuan juga dikenali sebagai permata Borneo. Wilayah ini mempunyai sejarah silam yang berkurun lamanya. Dahulu sebahagian daripada Kesultanan Brunei pada abad ke 15, kepulauan ini kemudiannya ditakluki oleh kerajaan British kerana aktiviti pembuatan arangnya yang pesat pada ketika itu. James Brooke yang menakluki kepulauan Sabah mengambil pulau ini dengan membuat satu perjanjian dengan Sultan Brunei. Setelah itu, kepulauan ini juga menyaksikan penaklukan oleh kerajaan Jepun sebelum dikembalikan kepada kerajaan British. Pada 1963, Sabah serta kepulauan disekelilingnya diisytiharkan sebahagian daripada Konstitusi Malaysia.

Banyak Pulau-Pulau Menarik Di Labuan Yang Perlu Di Kunjungi

Bukan sahaja Labuan ini terkenal dengan sejarahnya yang lampau, tetapi ekologi kepulauannya yang seakan tidak terusik membuatkan pulau ini terkenal dengan aktiviti scuba diving serta aktiviti air yang lain. Pelancong asing yang menyukai aktiviti tersebut menjadikan kepulauan ini sebuah destinasi yang harus dikunjungi apabila melawat Sabah. Oleh kerana lokasinya yang strategic dan terlindung daripada tiupan angin monsun, Labuan sesuai untuk dikunjungi pada bila-bila masa sepanjang tahun. Selain daripada itu, terdapat satu War Memorial Cemetry yang menempatkan pejuang British, Australia, India, Sarawak, Brunei, Borneo dan Jepun, menjadikan ini salah satu makam yang terbesar. 

Image result for tempat menarik di labuan

Sambil menikmati scenery yang memukau ini anda boleh menikmati pelbagai jenis makanan yang dijual kat tepi pantai ini seperti cendol, sate, air kelapa yang menyegarkan dan banyak lagi. Bagi anda yang sukakan aktiviti menyelam, keindahan scenery kat kawasan permukaan laut biru ini sama indahnya dengan flora dan fauna kat dalam lautnya yang penuh warna-warni. Cukup kaya dengan pelbagai jenis ikan, kerana ini jugalah Pantai Layang-Layang juga turut terkenal dalam kalangan kaki pancing.

Boleh Juga Menikmati Keindahan Flora Dan Fauna Di Muzium Chimney, Labuan

Related image


Bagi anda yang tidak berani menyelam kat dalam air laut, kat sinilah anda dapat mendekati flora dan fauna marin yang bukan sahaja daripada kawasan laut, malahan juga dari paya bakau. Menempatkan lebih daripada 570 koleksi, lawatan ke muzium ini pasti membuat anda jatuh cinta dengan keindahan dan kekayaan spesies hidupan dalam laut, mungkin ramai yang nak jadi penyelam lepas ini? Antara ruang pameran yang terdapat kat sini adalah Seksyen Hidupan Marin, Seksyen Batu Karang, Maklumat Kapal Karam dan Seksyen Paya Bakau. Kat tingkat atas muzium ini pula mempamerkan banyak lagi maklumat tambahan yang lain yang melibatkan peralatan menyelam, peralatan memancing klasik dan moden, serta banyak lagi informasi berkaitan spesies hidupan marin.

Oleh itu, janganlah lengahkan masa lagi dan marilah booking hotel online anda sekarang! Menikmati percutian anda di Labuan dan kenali sejarahnya yang dalam serta kecantikan kepulauan Borneo yang tiada tandingan ini!



You Might Also Like

0 KOmen: