Beli Barang Buatan Malaysia di PG MALL

10/27/2020 01:11:00 PTG Fara Lumière 1 Comments

Sejak terjadinya Covid 19 hingga kini ramai yang mengambil langkah membeli belah secara online. Fara sekarang pun sudah terbiasa untuk membeli secara atas talian maklumlah kena biasakan dengan norma baru kehidupan. Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ekonomi negara semakin jatuh dan kini sedang dalam pemulihan kembali. Kerajaan telah memperkenalkan program Pelan Jana Semula Ekonomi atau PENJANA untuk menjana kembali ekonomi negara, semoga dengan ini dapatlah memulihkan kembali kuasa ekonomi Malaysia.


Jika kita mengikuti perkembangan semasa pendemik Covid-19 terkini, kes kian meningkat kembali dengan pelbagai kluster. Nampaknya pembelian secara atas talian masih relevan untuk diamalkan.

PG Mall Sebagai Pusat Beli Belah Terbaik di Malaysia

Rasanya ramai yang dah mula mengenali PG Mall yang mana PG Mall merupakan salah satu platform yang korang boleh berbelanja secara online. PG Mall sebenarnya sudah ada di Malaysia sejak tahun 2017 dan merupakan satu-satunya platform e-commerce tempatan di Malaysia. Kini PG Mall berada dalam raking ketiga e-commerce yang dipercayai dalam Iprice insight. Paling menarik di PG Mall adalah dengan pembayaran secara e-wallet dan pelbagai cara pembayaran iaitu perbankkan online seperti CIMB Clicks Maybank2u dan lain-lain. Kemudahan ini amat memudahkan para pengguna untuk membuat pembayaran secara atas talian.

Baru-baru ini kerajaan telah memberi bantuan secara e-wallet iaitu melalui e-penjana. E-penjana ini pula boleh ditebus ke dalam e-wallet korang seperti aplikasi Touch 'n' Go e-wallet, Boost dan Grabpay.  Jangan terlepas peluang untuk tebus RM50.00 e-wallet dan beli barang keperluan korang. Fara pun manfaat e-penjana ini dengan membeli keperluan harian rumah seperti makanan dan keperluan anak-anak. 

Kempen Sokong Beli Barangan Tempatan

Bila sebut "Sokong Barang Buatan Tempatan" apa yang berada di fikiran kita? tak lain tak bukan, beli produk atau barang buatan Malaysia! Ya, dengan cara inilah dapat membantu ekonomi negara Malaysia disamping dapat membantu memartabatkan lagi produk buatan tempatan. Dengan rasa bangga marilah kita bersama-sama menyokong barang tempatan dengan membeli barangan buatan dan keluaran negara kita Malaysia. Kalau korang nak tahu, kempen ini telah bermula sejak bulan Julai lepas sehinggalah bulan Disember 2020 nanti. Jom sematkan dalam hati kita #BarangBaikBarangKita.




Banyak lagi produk buatan tempatan lain yang ada. Mahu sokong kempen ini? Korang boleh terus ke https://pgmall.my/proudly-local-campaign untuk tengok apa yang korang boleh dapatkan barangan buatan tempatan korang di PG Mall. 

Selected Store For KBBM

KH Superior Mart | https://pgmall.my/KH-Superior-Mart
Aik Cheong     |  https://pgmall.my/AIK-CHEONG-COFFEE-ROASTER-SDN-BHD 
Cobizco Food  | https://pgmall.my/Cobizco-Food-Industries-Sdn-Bhd
Chobe Master |  https://pgmall.my/CHOBE-MASTER
Cactus Marketing | https://pgmall.my/Cactus-Marketing-Sdn-Bhd
Butik Bos   | https://pgmall.my/Butik-Bos-Official-Store-1
Costplus Online | https://pgmall.my/Costplus-Online
Softlove Malaysia | https://pgmall.my/Softlove-Malaysia
Hurixs    | https://pgmall.my/HURIXS-1
Lee Hin Motor | https://pgmall.my/Lee-Hin-Motor


Nak lebih jimat berbelanja? jangan lupa guna coupan code di bawah :

Coupon Code: KBBM20 RM20 OFF, Min Spend RM50
Coupon Code : KBBM30 RM 30 OFF, Min Spend RM100

Kempen Barang Keperluan Rumah 

Tidak cukup dengan itu, di PG Mall juga korang boleh beli barang keperluan rumah seperti sofa, meja, lampu atau apa sahaja dengan harga yang sangat berbaloi. Kempen ini berlangsung dari 19th-31st October 2020. Nak tahu produk apa lagi yang ada? korang boleh terus ke https://pgmall.my/home-essentials . Sepanjang kempen ini berlangsung ada diskaun menanti korang taw. korang boleh dapat RM15 OFF with minimum spend RM60. Masukkan coupon code ni LIFESTYLE semasa cash out ok!


By Malaysians, To Malaysians adalah slogan yang memang patut kita sokong sepenuhnya, jadi marilah sama-sama kita menyokong usahawan tempatan. Jom tengok di https://pgmall.my/shop-malaysia-online apakah yang menarik di sana. Terbaik bukan? Beli barangan tempatan dapatlah bantu penjual tempatan kita menjana ekonomi negara kembali.

Untuk maklumat lanjut terus ke :

PG Mall Website: www.pgmall.my  (https://pgmall.my/?Source=Blogger&BloggerID=675)
Facebook: www.facebook.com/PGMallMalaysia
Instagram: www.instagram.com/pgmall.my/
Telegram : https://t.me/pgmallofficial001



#PGMall  #onlineshopping #shopping #MalaysiaNo1ecommerceplatform #ecommerceplatform #Shopnow #Shoponline #ByMalaysiansToMalaysians #BarangBaikBarangKita #Homeessentials #Stayathome

You Might Also Like

1 ulasan: